۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۵

نسخه اندروید کروم اکنون می‌تواند صفحات وب را با صدای بلند بخواند

ایتنا - این قابلیت، که کاربران مدت‌ها منتظرش بودند قاعدتاٌ دسترسی‌پذیری این اپ را افزایش خواهد داد و وقتی کاربر مشغول کار دیگری است گوش دادن به صفحات وب را آسان‌تر می‌کند.
نسخه اندروید کروم اکنون می‌تواند صفحات وب را با صدای بلند بخواند
گوگل اعلام کرده است که نسخه اندروید مرورگر کروم دارای ویژگی جدیدی به نام "Listen to this page" شده است که امکان خوانش صفحه وب از داخل این اپ را فراهم می‌آورد.
 
به گزارش ایتنا، این قابلیت، که کاربران مدت‌ها منتظرش بودند قاعدتاٌ دسترسی‌پذیری این اپ را افزایش خواهد داد و وقتی کاربر مشغول کار دیگری است گوش دادن به صفحات وب را آسان‌تر می‌کند.
 
این ویژگی توسط همه وب‌سایت‌ها پشتیبانی نمی‌شود، اما در جاهایی که پشتیبانی می‌شود گزینه «Listen to this page» را در منوی سه نقطه در سمت راست بالای برنامه کروم خواهید دید. این قابلیت جدید کنترل‌های پادکست‌مانندی را ارائه می‌کند که امکان اجرا (play)، مکث، صرف‌نظر، تغییر سرعت پخش و رد شدن ۱۰ ثانیه‌ای به جلو یا عقب را فراهم می‌آورد. این قابلیت تاکنون به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، عربی، هندو و اسپانیایی قابل استفاده است.
 

همچنین گزینه‌هایی برای صداهای مختلف در هر زبان، از جمله چهار مورد در ایالات‌متحده و دو مورد در بریتانیا، به همراه هایلایت کردن متن در دسترس است. وقتی برگه‌های دیگر را باز می‌کنید نوار کنترل به صورت تثبیت‌شده روی صفحه می‌ماند و اگر صفحه‌نمایش در حالی قفل شود که کروم در پیش‌زمینه فعال است پلی‌بک ادامه می‌یابد.
 
این ویژگی جدید به‌تدریج به‌عنوان بخشی از نسخه 125 کروم عرضه می‌شود، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا به کشورهای مختلف برسد. گفتنیست که اسیستنت گوگل نیز قادر به خواندن صفحات وب است، اما این قابلیت جدید روش مضاعفی را برای انجام این کار در اختیار قرار می‌دهد.
کد مطلب: 79439
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام