۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۸

چگونه به سمت دنیای دیجیتال پایدارتر حرکت کنیم؟

ایتنا - در دنیایی که به دنبال کاهش منابع انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای است، ارتباطات سبز ابزار خوبی برای دستیابی به دنیای دیجیتالی مسئولانه‌تر و پایدارتر است.
چگونه به سمت دنیای دیجیتال پایدارتر حرکت کنیم؟

مؤسسه دیجیتالی سازی و اتحادیه فناوری سبز در فرانسه هشدار دادند که بخش دیجیتال این کشور مسئول 4 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای است و این چهار درصد احتمالا تا سال 2025 به 7 درصد می‌رسد. مقابله با این امر نیاز به کشف راه‌حل‌هایی برای کاهش تأثیر استفاده‌های این بخش بر محیط زیست را می‌طلبد.

به گزارش ایتنا، بر اساس گزارشی که توسط وب سایت علمی فرانسوی Futura Science منتشر شده است، ارتباطات سبز روش خوبی برای مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین مصرف انرژی است.

بر اساس این گزارش، هدف این ایده، کاهش مصرف انرژی توسط کارکنان صنعت دیجیتال تا 15 درصد و تأثیر زیست محیطی فناوری دیجیتال در ساختمان‌ها تا 40 درصد تا سال 2030 است.

در این گزارش به دلایل افزایش مصرف انرژی در رابطه با خدمات دیجیتال از جمله اینترنت شبکه‌های اجتماعی، پخش ویدئو، محاسبات و غیره اشاره شده است.

آنتوان هوبر، مدیر بازاریابی وای‌فای سبز، توضیح می‌دهد: «اتصال سبز چرخه‌ای از اصل اقتصاد عملکردی است که هدف آن کاهش مصرف انرژی است.» همسویی بین برآوردن بهتر نیازهای کاربران و تشویق به سبک زندگی سالم‌تر و سازگارتر با محیط زیست، در حالی که ارتباط با کارایی یکسان یا حتی بهتر را تضمین می‌کند.

تمرکز اصلی ارتباطات سبز به بهره‌وری انرژی مربوط می‌شود و در این زمینه پتانسیل زیادی برای بهبود این کارایی وجود دارد.

جایگزینی اتصال WiFi به جای 4G که 23 برابر بیشتر انرژی مصرف می‌کند و یا فیبر نوری که کمترین انرژی را مصرف می‌کند. استفاده از بهترین شیوه‌ها، در واقع ساده‌سازی معماری‌ها و ترجیح دادن مناسب‌ترین سیستم‌ها است. 

بر اساس این گزارش، شبکه نوری JBON ارائه شده توسط برنامه Green WiFi مصرف انرژی را تا 60 درصد کاهش می دهد، عملکرد را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد، طول عمر بیشتری دارد و همچنین به دستگاه‌های الکترونیکی کمتری نیاز دارد.
کد مطلب: 79550
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام