۰
plusresetminus
پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۲

7 نکته برای خرید بهترین چیلر صنعتی که نمی‌دانستید

چیلرها یکی از مهم‌ترین تجهیزات برودتی و سرمایشی واحدهای صنعتی و تولیدی هستند. با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها در خنک کاری تجهیزات و سرمایش های فرآیندی و همچنین تهویه ‌مطبوع فضاهایی که از ماشین آلات صنعتی استفاده می‌کنند، در انتخاب آنها باید با دقت عمل کرد!
7 نکته برای خرید بهترین چیلر صنعتی که نمی‌دانستید
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


چیلرها یکی از مهم‌ترین تجهیزات برودتی و سرمایشی واحدهای صنعتی و تولیدی هستند. با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها در خنک کاری تجهیزات و سرمایش های فرآیندی و همچنین تهویه ‌مطبوع فضاهایی که از ماشین آلات صنعتی استفاده می‌کنند، در انتخاب آنها باید با دقت عمل کرد!
اگر به فکر خرید چیلر صنعتی هستید و نمی‌دانید چه فاکتورهایی را باید برای انتخاب این دستگاه در نظر بگیرید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در این مقاله 7 نکته‌ای که برای انتخاب یک چیلر قدرتمند و بهینه باید در نظر بگیریم را بررسی می‌کنیم.
 

1.مدل چیلر را متناسب با نوع واحد صنعتی انتخاب کنید


اولین نکته‌ای که برای خرید چیلر باید در نظر بگیرید، مدل چیلر است. چیلرها به طور کلی از نظر سیکل کاری و ساختار در دو مدل تراکمی و جذبی طراحی‌ شده‌اند. با توجه به اینکه مدل چیلر مستقیماً روی راندمان کاری، مصرف انرژی، ابعاد و وزن، هزینه‌های تعمیر و نگهداری، طول عمر و قیمت تأثیرگذار است، باید در انتخاب آن به کاربری واحد صنعتی دقت کنید.
به‌ عنوان مثال، اگر واحد صنعتی شما ماشین آلات و تجهیزات بزرگی دارد که گرمازا هستند یا بوی نامطبوع زیادی تولید می‌کنند، باید چیلری را انتخاب کنید که قدرت انتقال حرارت و خنک‌ کنندگی بالایی داشته ‌باشد. در این مورد چیلرهای تراکمی گزینه مناسبی هستند.
 

2.به تناسب ظرفیت چیلر با ابعاد واحد صنعتی دقت کنید


نکته دیگری که در خرید چیلر صنعتی باید به آن دقت کنیم، تناسب ظرفیت دستگاه با وسعت واحد صنعتی و یا ظرفیت سرمایشی مورد نیاز است. همان طور که احتمالاً می‌دانید، ظرفیت چیلرها متفاوت است. هر چقدر وسعت فضای شما بیشتر باشد، ظرفیت چیلر هم باید بیشتر باشد. چون در واحدهای صنعتی بزرگ، میزان حرارت تولیدی بیشتر و برودت هوا کمتر است.
محاسبه ظرفیت چیلر باید بر مبنای اختلاف درجه حرارت محیط، ظرفیت برودتی، اورسایز چیلر و توسط کارشناس انجام شود. البته که وجود هواساز یا سایر سیستم‌های تهویه مطبوع در محیط هم می‌تواند روی انتخاب ظرفیت اسمی چیلر تأثیر داشته ‌باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بررسی این موضوع را به کارشناس بسپارید.
 

3.محل استقرار و نصب دستگاه را در نظر بگیرید


نکته بعدی، توجه به محل نصب چیلر است. واحد صنعتی شما باید زیرساخت‌های لازم برای استقرار و نصب مدل چیلر مورد نظرتان را داشته ‌باشد. به‌ عنوان مثال، چیلرهای تراکمی آب خنک به ‌ویژه در تناژ بالا نیاز به بسترسازی مستحکم و مقاوم دارند و باید به منبع آب دسترسی داشته ‌باشند.
در مقابل، چیلرهای تراکمی هوا خنک باید در پشت ‌بام، فضای باز و محیطی که هوای آزاد جریان دارد، نصب شوند و نیاز به آب ندارند. بنابراین پیش از انتخاب چیلر، حتماً فضای کارخانه یا واحد صنعتی را از نظر زیرساخت‌های مورد نیاز برای نصب دستگاه بررسی کنید.
 
 

4.راندمان و کارایی چیلر را دقیق ارزیابی کنید


راندمان و کارایی چیلر نقش مهمی در قدرت خنک‌کنندگی، مصرف انرژی و بهره‌وری این دستگاه دارد. به‌ طور کلی، نسل جدید چیلرها که با تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده‌اند، بهره‌وری بالایی دارند. چون سیستم تبرید، کندانسور، کنترل‌های هوشمند، منبع تغذیه و کلیه تجهیزات داخلی آن‌ها طوری انتخاب شده است که هم زمان با مصرف حداقل انرژی، بالاترین بهره‌وری را داشته ‌باشند. چیلرهای تراکمی هوا خنک از همین نسل محصولات هستند.
 

5.خدمات پس از فروش و گارانتی را جدی بگیرید


گارانتی و ارائه خدمات پشتیبانی فنی توسط شرکت تولید یا واردکننده، موضوع بسیار مهمی است. چیلرهای صنعتی به سرویس و نگهداری دوره‌ای نیاز دارند. این خدمات در مورد دستگاه‌هایی که در واحدهای صنعتی تولید مواد غذایی، مواد شیمیایی و دارویی فعالیت می‌کنند، بیش از سایر واحدها اهمیت دارد. بنابراین داشتن گارانتی، خدمات پس از فروش و دسترسی سریع به تیم فنی و پشتیبانی شرکت سازنده چیلر را هم در اولویت قرار دهید.
 

6.بودجه خریدتان را مشخص کنید


بودجه را فراموش نکنید! هر چند برای خرید یک چیلر قدرتمند با طول عمر بالا باید تمامی فاکتورهای فنی را در نظر گرفت، ولی در نهایت این بودجه است که دامنه انتخاب‌های شما را مشخص می‌کند. طبیعتاً اگر محدودیت بودجه نداشته ‌باشید، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت.
 
 

7.از برندهای معتبر و شناخته شده بازار خرید کنید


در پایان توصیه می‌کنیم برای اینکه انتخاب مطمئن‌تری داشته ‌باشید، از برندهای شناخته شده و معتبر خرید کنید. این برندها امتحان خود را پس داده‌اند و در بحث کیفیت محصول، گارانتی، خدمات پس از فروش و ارائه مشاوره‌های تخصصی، قدرتمند عمل می‌کنند. گروه صنعتی آبگین تهویه یکی از همین شرکت‌هایی است که به‌ صورت تخصصی در زمینه نصب، راه اندازی و ارائه خدمات حوزه تهویه‌ مطبوع صنعتی فعالیت می‌کند.
این مجموعه برای ساخت محصولات خود از قطعات اورجینال آمریکایی و اروپایی استفاده می‌کند. کلیه تولیدات و خدمات آبگین تهویه با گارانتی بدون قید و شرط ارائه می‌شوند. پشتیبانی این شرکت نیز 24 ساعته در خدمت شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان این مجموعه فقط کافی است به نشانی abgintahvieh.com مراجعه کنید یا با شماره 37852027-026 تماس بگیرید.
کد مطلب: 79574
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام