۰
plusresetminus
شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۰

۵ خطر هیجان انگیز خودروهای خودران

ایتنا - در حالی که بسیاری از عملکردهای رانندگی خودکار ممکن است مانند ویژگی‌های ایمنی به نظر برسند، ولی استفاده از خودروهای خودران، چه در جاده و چه در خارج از جاده، خطرات زیادی دارد.
۵ خطر هیجان انگیز خودروهای خودران

اگرچه هنوز امکان خرید یک خودروی کاملاً خودران وجود ندارد، اما خودروسازان به افزایش سطح اتوماسیون موجود در خودروهایی که می‌فروشند، ادامه می‌دهند.

به گزارش ایتنا، علیرغم اینکه این‌روزها سیستم کروز کنترل معمول است، برخی از خودروها دارای سیستم‌های کمک راننده پیشرفته هستند که وظایفی مانند کمک به رانندگان در ماندن در مسیر، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و تنظیم سرعت خودرو در صورت نیاز را انجام می‌دهند.

در حالی که بسیاری از عملکردهای رانندگی خودکار ممکن است مانند ویژگی‌های ایمنی به نظر برسند، ولی استفاده از خودروهای خودران، چه در جاده و چه در خارج از جاده، خطرات زیادی دارد.

بنابراین، قبل از خرید یا اجاره یکی از این خودروها باید از خطرات آنها آگاه باشید.
 

پنج خطر مهم 


خودروهای خودران صنعت حمل و نقل را تغییر خواهند داد و تعامل انسانی در هنگام رانندگی را کاهش خواهند داد. این امر خطرات زیادی را به همراه دارد زیرا رانندگان ممکن است مهارت‌های رانندگی لازم را برای کنترل تغییرات قابل توجه در شرایط خاص را نداشته باشند.

اگر سیستم خودران دچار نقص شود، برخی از رانندگان سرگردان خواهند شد، زیرا نمی‌توانند به طور ایمن با خودرو کار کنند.

با این حال، تغییرات آب و هوایی شدید، ترافیک، زباله‌های جاده و سایر عوامل می‌توانند از عملکرد صحیح خودروهای خودران جلوگیری کنند.

اینها تنها تعدادی از خطرات هستند. بنابراین، دانستن 5 خطر اصلی استفاده از خودروهای خودران به شما در درک خطرات این نوع خودروها کمک می‌کند.

 
 

تصادفات وسایل نقلیه


سیستم‌های خودکار باید هشدار کافی در مورد تغییرات محدودیت سرعت، علائم ایست و سایر تغییرات در شرایط جاده ارائه دهند.

با این حال، اگر سیستم‌های خودکار خراب شوند، ممکن است علائم جاده را تشخیص ندهند یا در صورت خارج شدن از خط ، به شما هشدار دهند. اتکا به این سیستم‌ها، اگر تا دیر نشده متوجه مشکل نشوید می‌تواند منجر به حادثه شود.
 

تصادفات عابر پیاده


برنامه‌ریزی سیستم کامپیوتری برای تشخیص علامت محدودیت سرعت و تنظیم سرعت خودرو ساده است.

اما برنامه‌ریزی یک وسیله نقلیه برای شناسایی افراد در جاده، پیش‌بینی اقدامات بعدی آنها و اتخاذ اقدامات مناسب برای جلوگیری از برخورد با آنها، بسیار پیچیده‌ است.

سیستم‌های رانندگی خودکار فعلی نمی‌توانند رفتار عابران را پیش‌بینی کنند. بنابراین، رانندگان نمی‌توانند برای جلوگیری از برخورد با عابران پیاده به این سیستم‌ها اعتماد کنند.
 

خطر آتش سوزی


باتری‌های لیتیوم-یونی که در وسایل نقلیه خودران استفاده می‌شوند، در صورت گرم شدن بیش از حد ممکن است در صورت آتش‌سوزی منفجر شوند و آتش به سایر سیستم‌های خودرو نیز سرایت کند.

با دانستن اینکه نمی‌توانید آتش باتری لیتیوم یون را با آب یا کپسول آتش نشانی خاموش کنید، مهار این آتش سوزی‌ها را دشوار می‌کند.

 
 

امکان هک


خودروهای خودران برای کار به سیستم‌های کامپیوتری متکی هستند.در نتیجه هکرها می‌توانند فایروال‌ها را دور بزنند، به این سیستم‌ها دسترسی پیدا کنند، کنترل‌های شما را دور بزنند و ماشین شما را تغییر مسیر دهد!

مجرمان همچنین می‌توانند از اتومبیل‌های خودران برای ایجاد تصادف و ترافیک یا دسترسی به دستگاه‌ها و داده‌های شما استفاده کنند و خطر سرقت هویت را افزایش دهند.
 

خطرات سلامتی


سیستم‌های متعدد در خودروهای خودران، از جمله ناوبری GPS، بلوتوث و سیستم‌های رادیویی، تشعشعات زیادی را منتشر می‌کنند.

قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض دوزهای کم اشعه می‌تواند منجر به سردرد، بی‌خوابی، مشکلات تنفسی و فشار خون بالا و همچنین مشکلات جدی تری برای سلامتی شود.
کد مطلب: 79593
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام