۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

ناسا حقایق حضور دو فضانورد را در فضا فاش کرد

ایتنا - مارک ناپی، مسئول بوئینگ، گفت که این دو فضانورد «در ایستگاه فضایی بین‌المللی گیر نکرده‌اند و خدمه آن در خطر نیستند» و با ابراز نارضایتی از موارد منفی، گفت: «ما پرواز آزمایشی بسیار خوبی را تاکنون انجام داده‌ایم». 
ناسا حقایق حضور دو فضانورد را در فضا فاش کرد

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که دو فضانوردی که سه هفته پیش با فضاپیمای جدید استارلاینر ساخت بوئینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند، در آنجا گیر نکرده‌اند، اگرچه تاریخ بازگشت فضاپیما چندین بار به تعویق افتاده است. در حال حاضر بر اساس نتایج آزمایش جدید تعیین می شود.

به گزارش ایتنا، این آزمایش‌ها به طور خاص به مشکلاتی مربوط می‌شود که در حین نزدیک شدن پیشران‌های کپسول به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای اتصال به آن، با آن مواجه می‌شوند.

آزمایش‌های مشابهی از رانشگرها برای بازسازی محیط فضا و درک بهتر علت مشکل انجام خواهد شد. این آزمایشات قرار است تقریباً دو هفته طول بکشد و پس از آن تاریخ بازگشت تعیین نخواهد شد.

یکی از مقامات ارشد ناسا، استیو استیچ، در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد که "بوچ و سانی در فضا گیر نکرده‌اند" و نشان می‌دهد که بازگشت فضاپیما "فوری" نیست.

بوچ ویلمور و سانی ویلیامز در ابتدا قرار بود بیش از یک هفته را در ایستگاه فضایی بین‌المللی بگذرانند. این موضوع رسانه‌های آمریکایی را به این فکر انداخت که آیا این دو فضانورد راهی برای بازگشت به زمین ندارند؟

مارک ناپی، مسئول بوئینگ، گفت که این دو فضانورد «در ایستگاه فضایی بین‌المللی گیر نکرده‌اند و خدمه آن در خطر نیستند» و با ابراز نارضایتی از موارد منفی، گفت: «ما پرواز آزمایشی بسیار خوبی را تاکنون انجام داده‌ایم». 

او ادامه داد: «ما می‌توانیم استارلاینر را در هر زمانی برگردانیم، اما مشکلاتی را که با آن مواجه می‌شویم به‌خوبی درک نمی‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به‌طور دائم برطرف کنیم، بنابراین تنها راه برای انجام این کار صرف وقت و جمع‌آوری داده‌های بیشتر است».
کد مطلب: 79603
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام