۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۶

نگاهی به اولین عینک هوشمند جهان مجهز به GPT-4o

ایتنا - این عینک قادر خواهد بود به چندین سؤال در آن واحد پاسخ دهد. به عنوان مثال، در اطلاعیه مطبوعاتی سولوس، یک روش جستجو با آن اینگونه ذکر شده است: «من به چه چیزی نگاه می‌کنم، و قیمت آن چقدر است؟ آیا جای دیگری قیمت بهتری برای آن وجود دارد؟»
نگاهی به اولین عینک هوشمند جهان مجهز به GPT-4o
جدیدترین عینک هوشمند سولوس (Solos) دارای چشمان خاص خود است. این شرکت AirGo Vision را معرفی کرده است، که نخستین عینک هوشمند با GPT-4o و هوش مصنوعی مولد (AI) به شمار می‌رود که می‌تواند ورودی‌های بصری را تجزیه و تحلیل کند.
 
به گزارش ایتنا، سولوس درباره علت استفاده این عینک از ChatGPT می‌گوید که AirGo Vision به‌جای استفاده از سرویسی مانند Google Lens در گوشی شما برای جستجوی هر چیز، اطلاعات بی‌درنگ بر اساس ورودی‌های بصری، مانند تشخیص افراد، اشیا یا نشانه‌ها (مشابه عینک‌های هوشمند Ray-Ban متا) ارائه می‌کند. یا برای قدم زدن جهتدهی می‌کند، قیمت چیزی را بررسی می‌کند و موارد دیگر.
 
استفاده‌کنندگان از این عینک می‌توانند برای درخواست اطلاعات به صورت هندزفری عکس بگیرند. مثلاٌ کاربر می‌تواند مرحله بعدی در یک دستور غذا را چک کند یا بپرسد که از کجا یک آیتم را خریداری نماید.
 
این عینک قادر خواهد بود به چندین سؤال در آن واحد پاسخ دهد. به عنوان مثال، در اطلاعیه مطبوعاتی سولوس، یک روش جستجو با آن اینگونه ذکر شده است: «من به چه چیزی نگاه می‌کنم، و قیمت آن چقدر است؟ آیا جای دیگری قیمت بهتری برای آن وجود دارد؟»
 

AirGo Vision دارای فریم‌های قابل تعویض است، به این معنی که شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا عینک هوشمند با دوربین جلو می‌خواهید یا بدون دوربین.
 
یک چراغ نوتیفیکیشن LED داخلی در آن تعبیه شده است تا به شما اطلاع دهد که یک اعلان دریافت کرده‌اید. سولوس می‌گوید که این اعلان‌های بصری می‌توانند در محیط‌های پر سر و صدایی که کاربر ممکن است متوجه اعلان‌ها نشود، در محیط‌های رعایت سکوت که در آن اعلان‌ها خاموش هستند، و برای کاربرانی که مشکل شنوایی دارند مفید باشند.
 
AirGo Vision اولین تلاش سولوس برای ساخت عینک‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی نیست. این شرکت در نمایشگاه CES 2024  از عینک هوشمند Solos AirGo3 با ChatGPT رونمایی کرد. در حالی که Solos AirGo3 از صدا برای صحبت با ChatGPT استفاده می‌‎کند، عینک AirGo Vision به شما امکان می‌دهد اطلاعات را با ورودی بصری جستجو کنید.
 
کد مطلب: 79627
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام