۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۴
بنا بر پیش‌بینی گارتنر؛ تا سال 2026؛

شرکت‌ها به طور کامل از کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد

ایتنا - دل از جمله تولیدکنندگانی است که کامپیوترهای شخصی هوش مصنوعی را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در ماه فوریه خط تولید کامپیوترهای شخصی Latitude با هوش مصنوعی را معرفی کرد که دارای NPUهای یکپارچه هستند.
شرکت‌ها به طور کامل از کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد
طبق پیش‌بینی‌های گارتنر، با توجه به اینکه وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی در محیط کار در حال فراگیرتر شدن است، تا پایان سال 2026 کل خرید کامپیوتری سازمان‌ها به کامپیوترهای بهینه‌شده با هوش مصنوعی اختصاص خواهد یافت.
 
به گزارش ایتنا، استقبال سازمان‌ها از رایانش آماده برای هوش مصنوعی در حال حاضر باعث افزایش تقاضا برای تراشه‌ها شده است. این شرکت تحلیلگر انتظار دارد درآمد نیمه‌هادی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2024 از 71 میلیارد دلار در سطح جهان فراتر رود، که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.
 
بر طبق این پیش‌بینی‌ها، کامپیوترهای AI - که از نظر گارتنر عبارتند از کامپیوترهای دارای یک واحد پردازش عصبی - بیش از 20 درصد از محموله جهانی کامپیوترهای شخصی در سال جاری را شامل می‌شوند.
 
تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی با امید به بهره‌برداری از این فرصت مزایای رایانش مبتنی بر هوش مصنوعی را تبلیغ کنند.

دل از جمله تولیدکنندگانی است که کامپیوترهای شخصی هوش مصنوعی را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در ماه فوریه خط تولید کامپیوترهای شخصی Latitude با هوش مصنوعی را معرفی کرد که دارای NPUهای یکپارچه هستند.
 
  
مایکروسافت نیز در 20 مه سری Copilot+ AI PC خود را عرضه کرد که آن را «سریعترین و هوشمندترین رایانه شخصی ویندوزی ساخته شده تاکنون» نامید. این دستگاه‌ها به LLMهایی که روی آژور و همچنین مدل‌های زبان کوچک اجرا می‌شوند متصل می‌شوند.
 
آلن پریستلی، معاون تحلیلگر گارتنر، در یادداشتی تحقیقاتی گفت: هزینه‌های زیرساخت و نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی باعث می‌شود که بیشتر اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مولد کاربرمحور در نقطه استفاده، به جای دیتاسنتر، اجرا شوند.
 
پریستلی گفت: «توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که روی رایانه‌های شخصی اجرا می‌شوند، در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از تکنیک‌های GenAI برای بهبود عملکرد و تجربیات هستند، و از دسترسی به داده‌های محلی نگهداری‌شده بر روی کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های متصل به کامپیوترهای شخصی - مانند دوربین‌ها و میکروفون‌ها بهره‌گیری می‌کنند».
کد مطلب: 79641
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام