۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸

چین می‌گوید برای اولین بار در جهان شبکه 6G راه‌اندازی کرده است

ایتنا - گروهی از مهندسان مخابرات چینی ادعا می‌کنند اولین شبکه آزمایشی ارتباطات و یکپارچه‌سازی هوشمند نسل ششم (6G) جهان را راه‌اندازی کرده‌اند.
چین می‌گوید برای اولین بار در جهان شبکه 6G راه‌اندازی کرده است

به گزارش روزنامه چاینا دیلی، این شبکه پیشرفت قابل توجهی در شاخص‌های کلیدی ارتباطی مانند ظرفیت، پوشش و کارایی به دست آورده است.

تیمی از دانشگاه پست و مخابرات پکن اعلام کرده که این شبکه آزمایشی نشان داده است ارتباطات معنایی می‌تواند به قابلیت‌های انتقال سیستم‌های آینده ۶G بر روی زیرساخت‌های موجود شبکه ۴G دست یابد. این شبکه به عنوان پلتفرمی برای موسسات تحقیقاتی جهت انجام پژوهش‌های نظری و تأیید اولیه فناوری‌های کاندید ۶G عمل می‌کند.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فناوری ۶G را تجاری‌سازی کند و انتظار می‌رود استانداردسازی این فناوری تا حدود سال ۲۰۲۵ انجام شود. وانگ ژیچین، رئیس تیم ترویج ۶G چین و معاون رئیس آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، پیش‌تر اعلام کرده بود که چین از سال گذشته آزمایش‌های فناوری ۶G را آغاز کرده و در حال انجام تحقیقات بر روی معماری سیستم و راه‌حل‌های فنی ۶G است.

وانگ خاطرنشان کرد که در زمینه توسعه ۶G، تمام کشورها در مرحله اولیه تحقیقات فناوری هستند و هنوز استاندارد یکپارچه‌ای در ساخت شبکه و فناوری‌های کلیدی ۶G شکل نگرفته است. او افزود که تحقیقات مرتبط با ۶G سناریوهای کاربردی جدیدی را گشوده است، از جمله ترکیب ارتباطات و حساسیت، ترکیب ارتباطات و هوش مصنوعی، و اینترنت اشیاء گسترده بر اساس ارتباطات موبایل یکپارچه ماهواره‌ای و زمینی.

سال گذشته، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که دولت چین طیف فرکانسی ۶ گیگاهرتز را برای خدمات ۵G و ۶G اختصاص داده است. این وزارتخانه اظهار داشت که تخصیص باند ۶ گیگاهرتز در این زمان "برای تثبیت انتظارات صنعت ۵G/۶G مفید است".
کد مطلب: 79949
برچسب ها: 6G چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام