۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۱

آموزش: ۸ موقعیتی که به 100درصد شارژ گوشی و لپ‌تاپ نیاز دارید

ایتنا - مواقعی نیاز دارید که ابزارهای خود بیشتر از حد معمول دوام بیاورند. در این مقاله به چند موقعیت که احتمالا به شارژ کامل یعنی 100 درصد باتری نیاز خواهید داشت اشاره می‌کنیم.
آموزش: ۸ موقعیتی که به 100درصد شارژ گوشی و لپ‌تاپ نیاز دارید

در حالی که توصیه می‌شود باتری دستگاه خود را تا 80 درصد شارژ کنید و پیش از اینکه شارژ به کمتر از 20 درصد برسد دوباره شارژ کنید تا باتری و دستگاه عمر طولانی داشته باشند، اما مواقعی نیاز دارید که ابزارهای خود بیشتر از حد معمول دوام بیاورند. در این مقاله به چند موقعیت که احتمالا به شارژ کامل یعنی 100 درصد باتری نیاز خواهید داشت اشاره می‌کنیم.

آمادگی برای قطع برق احتمالی
اگرچه نمی‌توانیم قطع‌ برق غیرمنتظره را کنترل کنیم، اما عاقلانه است که دستگاه‌های خود را قبل از قطعی برنامه‌ریزی شده کاملاً شارژ نگه دارید. این امر تضمین می‌کند که می‌توانید از دستگاه‌های خود برای طولانی‌ترین زمان ممکن استفاده کنید و از مختل شدن جریان کار یا سرگرمی‌تان به دلیل باتری کم جلوگیری کنید. اگر به دلیل تغییرات آب و هوای شدید پیش‌بینی می‌کنید که برق قطع شود، ایده شارژ کامل دستگاه شما می‌تواند مفید باشد.

ممکن است برای شرایط اضطراری به تلفن همراه خود نیاز داشته باشید، مانند استفاده از آن به عنوان چراغ قوه، برقراری ارتباط با عزیزان، پیگیری به‌روزرسانی‌های اضطراری یا تماس با خدمات اورژانسی و اضطراری. شارژ نگه داشتن دستگاه‌هایتان مانند پاوربانک‌ها به شما امکان می‌دهد در مواقعی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید، از دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند استفاده کنید.

قبل از یک سفر طولانی
تاخیر در پرواز، دیر رسیدن قطار و شرایط غیرمنتظره می‌تواند زمان سفر شما را بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردید افزایش دهد. بنابراین، قبل از شروع یک سفر طولانی جاده‌ای یا هوایی، مطمئن شوید که وسایل شما کاملاً شارژ شده‌اند تا در کل سفر بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورند. علی‌الخصوص اگر قصد دارید از آنها برای ناوبری یا سرگرمی در طول سفر استفاده کنید.

از آنجایی که ممکن است در طول سفر به منبع برق دسترسی نداشته باشید و ویژگی‌هایی مانند سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) و پخش ویدیو با وضوح بالا می‌توانند به سرعت باتری را تخلیه کنند، داشتن باتری کم فقط اضطراب را افزایش می‌دهد. شارژ 100٪ به شما این امکان را می‌دهد که از سفر خود لذت ببرید بدون اینکه نگران خالی شدن باتری دستگاه خود در طول سفر خود باشید.

 

هنگام انجام کارهای پرقدرت بدون شارژر
کارهایی مانند ویرایش ویدیو، بازی، پخش استریم، یا اجرای شبیه سازی‌های گرافیکی فشرده، می‌توانند عمر باتری را بسیار سریع‌تر از فعالیت‌های معمول خالی کنند. اگر قصد دارید چنین برنامه‌هایی را برای مدت طولانی اجرا کنید یا از بازی آنلاین طولانی با دوستان لذت ببرید، مطمئن شوید که دستگاه شما به طور کامل شارژ شده است.

عدم شارژ صحیح دستگاه‌های شما می‌تواند منجر به وقفه‌های ناگهانی شود که باعث از دست دادن کار یا نگرانی و استرس در حین بازی می‌شود. بسته به تنظیمات آن، باتری کم نیز ممکن است عملکرد دستگاه شما را کاهش دهد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. یک دستگاه کاملاً شارژ شده می‌تواند به شما در تکمیل وظایف در هنگام قطع برق غیرمنتظره کمک کند.

قبل از نصب یا ارتقاء سیستم عامل
نصب یا ارتقاء یک سیستم عامل (OS) یک فرآیند زمان‌بر است. از دست دادن ناگهانی برق به دلیل باتری کم می‌تواند پروسه نصب را مختل کند و به طور بالقوه شما را مجبور به شروع مجدد کند و باعث از دست دادن زمان و انرژی شود. همچنین می‌تواند منجر به خراب شدن فایل‌های نصب شده، داده‌های موجود و مشکلات احتمالی نرم‌افزارها شود.

اگر در حین نصب مشکلی ایجاد شود، دستگاه کاملا شارژ شده زمان بیشتری را برای عیب‌یابی فراهم می‌کند. به طور مشابه، اگر نیاز به جابجایی دستگاه خود دارید، شارژ کامل به شما امکان می‌دهد این کار را بدون وقفه در فرآیند نصب انجام دهید. بنابراین، قبل از نصب سیستم عامل یا به‌روزرسانی، از شارژ کامل دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

 

قبل از شرکت در یک جلسه یا مصاحبه آنلاین
در طول تماس‌های مجازی، دستگاه شما منابع شبکه بیشتری مصرف می‌کند و استفاده از دوربین و میکروفون نیز باتری را به سرعت تخلیه می‌کند. برنامه‌های جلسه مجازی نیز انرژی زیادی از دستگاه شما می‌گیرند و استفاده از وایت‌بوردهای مجازی، اشتراک‌گذاری صفحه و پلتفرم‌های همکاری هم می‌تواند باتری دستگاه شما را بیش از پیش کاهش دهند.

در جلسات حضوری ممکن است از شما بخواهند که لپ‌تاپ خود را به پروژکتورها وصل کنید، پخش ویدیو را اجرا کنید، یادداشت برداری از جلسه، ضبط صدا یا ویدیو داشته باشید و از طریق LAN متصل بمانید تا فایل‌ها و داده‌های مهم را با دیگران به اشتراک بگذارید. این فعالیت‌ها می‌توانند باتری را خیلی سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد تخلیه کنند، بنابراین مهم است که در جلسه‌ای با شارژ کامل شرکت کنید، به خصوص اگر احتمال می‌دهید طولانی باشد.

همچنین، از آنجایی که جلسات حضوری ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد شارژ کامل دستگاه، شما را جستجو برای پریز برق وسط جلسه بی‌نیاز می‌کند!

اگر دستگاه به طور خاص به این مرحله نیاز دارد
دستگاه‌هایی که در سناریوهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند تغلیظ‌کننده‌های اکسیژن قابل حمل، دوربین‌های با عملکرد بالا، ابزارهای برقی بی‌سیم مانند مته‌ها و اره‌ها، و پهپادها یا سایر تجهیزات کنترل‌شده از راه دور، اغلب نیاز به شارژ کامل دارند تا اطمینان حاصل شود که همه ویژگی‌ها به درستی و بدون هیچ اختلالی کار می‌کنند.

وقتی باتری کم است، این دستگاه‌ها ممکن است دسترسی به ویژگی‌های پرمصرف انرژی را محدود کنند یا عملکرد آن‌ها را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری کاهش دهند. 

هنگام آماده شدن برای سفر در فضای باز
قبل از رفتن به یک سفر چند روزه، از خود به خاطر شارژ کامل همه دستگاه‌های الکترونیکی و فنی مانند تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، دوربین، چراغ قوه، هدفون و پاوربانک‌ها تشکر خواهید کرد.

چه قصد داشته باشید کمپ یک شبه بزنید، پیاده‌روی کنید، یا یک ماجراجویی خارج از جاده‌ای را تجربه کنید که ممکن است بیش از یک روز طول بکشد، و یا هر کار دیگری انجام دهید، شاید لازم باشد از برنامه‌های ناوبری استفاده کنید، خاطرات ارزشمند را ثبت کنید، با دوستانتان در ارتباط باشید یا در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، یا در مواقع اضطراری کمک بخواهید.

بنابراین، بسیار مهم است که ابزارهای شما به عنوان همراهان قابل اعتمادی در طول سفر شما باقی بمانند. شارژ کردن آنها با تمام ظرفیتشان تضمین می‌کند که طول عمر بیشتری داشته باشند. همچنین، اگر قصد اقامت در هتل‌ها را دارید، قبل از حرکت به مقصد سفر بعدی، شارژ کامل دستگاه‌های خود را در اولویت قرار دهید.

 

شارژ کردن دستگاه برای اولین بار
لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و سایر ابزارها معمولاً قبل از خرید ماه‌ها در انبار یا فروشگاه باقی می‌مانند. اکثر سازندگان، مانند HP و سامسونگ، توصیه می‌کنند دستگاه‌های آکبند خود را برای اولین استفاده با حداکثر ظرفیت شارژ کنید. این شارژ کامل اولیه به کالیبره کردن باتری کمک می‌کند و به شما درک سریعی از اتمام آن می‌دهد.

همچنین به شما ایده بهتری درباره مدت زمان ماندگاری باتری با حفظ سطح شارژ توصیه شده 80 درصدی می‌دهد.

علاوه بر این، راه‌اندازی یک دستگاه جدید، چه انتقال داده باشد و یا راه‌اندازی حساب‌های کاربری یا نصب برنامه‌های ضروری، زمان می‌برد. شارژ کامل به شما اطمینان می‌دهد که قدرت کافی برای تکمیل این کارهای راه‌اندازی و آزمایش کامل ویژگی‌های ابزار جدید خود را بدون نگرانی از تمام شدن باتری دارید.

اگرچه به طور کلی توصیه می‌شود دستگاه‌های خود را بین 80 تا 85 درصد شارژ کنید، شارژ کردن آنها با ظرفیت کامل در سناریوهای فوق، منطقی است. اما از تبدیل آن به یک عادت معمولی خودداری کنید، زیرا شارژ مداوم دستگاه‌هایتان با ظرفیت کامل می‌تواند بر عمر باتری تأثیر منفی بگذارد و روند تخریب را تسریع کند. اگر شارژ تا حد توصیه شده نیازهای شما را برآورده می‌کند تا زمانی که بتوانید دوباره شارژ کنید، نیازی به تجاوز از 80٪ نیست.
کد مطلب: 80015
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام