۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۰

پرونده داده‌های بیومتریک 1.4 میلیارد دلار برای متا آب می‌خورد!

ایتنا - این شرکت در سال 2020 نیز موافقت کرده بود که به ایالت ایلینویز 650 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. در این شکایت ادعا شده بود که این شرکت قانون حفظ حریم خصوصی را، که شرکت‌ها را ملزم می‌کند قبل از جمع‌آوری داده‌های بیومتریک از کاربران رضایت صریح دریافت کنند، نقض کرده است.
پرونده داده‌های بیومتریک 1.4 میلیارد دلار برای متا آب می‌خورد!
متا با پرداخت 1.4 میلیارد دلار به ایالت تگزاس موافقت کرده است تا دادخواستی را که این شرکت را به استفاده غیرقانونی از فناوری تشخیص چهره متهم کرده بود حل و فصل کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، در این شکوائیه ادعا شده است که متا از این فناوری برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک میلیون‌ها تگزاسی بدون کسب رضایت آنها استفاده کرده است. این توافق بزرگترین حل و فصل شکوائیه مالی است که تاکنون به یک ایالت پرداخت شده است.
 
این شکایت در ابتدا در سال 2022 تنظیم شد و اولین پرونده بزرگی بود که تحت قانون «ضبط یا استفاده از شناسه بیومتریک» این ایالت مطرح شد، که در سال 2009 به اجرا درآمد. یکی از مواد این قانون برای هر تخلف تا سقف 25000 دلار را تعیین کرده و تگزاس متا را به «میلیاردها بار» نقض این قانون از طریق عکس‌ها و ویدیوهایی که کاربران در فیس‌بوک آپلود کرده‌اند و بدون رضایت برچسب‌گذاری شده‌اند متهم کرده است.
 

این اولین باری نیست که متا ناچار شده است به خاطر شکایت مربوط به جمع‌آوری داده‌های بیومتریک مبلغ زیادی را به یک ایالت بپردازد. این شرکت در سال 2020 نیز موافقت کرده بود که به ایالت ایلینویز 650 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. در این شکایت ادعا شده بود که این شرکت قانون حفظ حریم خصوصی را، که شرکت‌ها را ملزم می‌کند قبل از جمع‌آوری داده‌های بیومتریک از کاربران رضایت صریح دریافت کنند، نقض کرده است. در آن مورد نیز متا منکر هر نوع تخلفی شده بود.
 
کد مطلب: 80097
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام