۱
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۲
در به‌روزرسانی جدید

قابلیت مرور صوتی تاریخچه نسخه دسکتاپ گوگل کروم

ایتنا - پریسا تبریز، نایب رئیس کروم، در گفتگو با خبرنگاران پیش از اعلام این خبر گفت: «درخواست‌های بسیاری وجود داشته است که یک رابط کاربری محاوره‌ای‌تر به تاریخچه کروم اضافه شود تا افراد مجبور نباشند URL‌ها را به خاطر بسپارند».
قابلیت مرور صوتی تاریخچه نسخه دسکتاپ گوگل کروم
یک قابلیت جدید که در چند هفته آینده به نسخه دسکتاپ مرورگر کروم می‌آید ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. با استفاده از آن، می‌توانید از طریق جمینای (خانواده مدل‌های زبان بزرگ گوگل که سیستم‌های هوش مصنوعی آن را پشتیبانی می‌کند) درباره تاریخچه مرور خود به زبان طبیعی سؤال بپرسید. مثلا کافیست وارد قسمت تاریخچه (history) مرورگر شده و در نوار آدرس تایپ کنید: «آن بستنی‌فروشی که هفته گذشته جستجو کردم کدام بود؟» تا کروم صفحات مربوط به آن را از میان هر آنچه که تاکنون مرور کرده‌اید نشان دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، پریسا تبریز، نایب رئیس کروم، در گفتگو با خبرنگاران پیش از اعلام این خبر گفت: «درخواست‌های بسیاری وجود داشته است که یک رابط کاربری محاوره‌ای‌تر به تاریخچه کروم اضافه شود تا افراد مجبور نباشند URL‌ها را به خاطر بسپارند».
 
این قابلیت در حال حاضر فقط برای کاربران کروم دسکتاپ در ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود و به طور پیش‌فرض فعال (opt-in) خواهد بود. همچنین با وب‌سایت‌هایی که در حالت ناشناس (Incognito) مرور کرده‌اید کار نخواهد کرد.
 
از جنبه حفظ حریم خصوصی هم این شرکت می‌گوید که از پیامدهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی گوگل بر تاریخچه مرورگری شما برای ارائه پاسخ به شما آگاه است. تبریز گفت که این شرکت مستقیماً از تاریخچه مرور یا برگه‌های شما برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود استفاده نمی‌کند. او گفت: «هر چیزی که مربوط به سابقه مرور باشد داده‌های فوق شخصی و حساس است. ما می‌خواهیم بسیار مراقب باشیم و مطمئن شویم که از ابتدا و با طراحی درست رعایت حریم خصوصی تضمین شده باشد».
 

علاوه بر این، گوگل دو ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز به کروم اضافه می‌کند. بالاخره گوگل لنز را که هم اکنون در نسخه‌های اندرویدی کروم و نسخه آیفون وجود دارد، به نسخه دسکتاپ نیز می‌آورد، البته فعلا در ایالات‌متحده. طبق پست وبلاگ گوگل در مورد این ویژگی، «این بدان معناست که می‌توانید به راحتی هر چیزی را که در وب می‌بینید، بدون خروج از برگه فعلی خود انتخاب کنید، جستجو کنید و سؤال بپرسید».

می‌توانید با Google Lens در کروم دسکتاپ با انتخاب نماد آن در نوار آدرس و سپس کلیک کردن روی هر صفحه وبی که می‌خواهید جستجو کنید آن را فعال نمایید. به عنوان مثال، با کلیک بر روی تصویر یک گیاه در یک صفحه وب با گوگل لنز، یک نوار کناری مستقیماً در صفحه وب باز می‌شود و آن را شناسایی می‌کند. سپس می‌توانید سؤالاتی مانند «این گیاه برای زنده ماندن به چه مقدار نور خورشید نیاز دارد؟» بپرسید و بدون خروج از صفحه‌ای که در آن هستید، پاسخ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنید.
 

لنز همچنین می‌تواند متن در داخل ویدیوها را تجزیه و تحلیل کند، به این معنی که می‌توانید مکث کنید و مستقیماً هر متنی را که در فریم نمایش داده می‌شود (مانند معادله ریاضی) انتخاب کنید و به‌سرعت توضیحاتی را در نوار کناری با اطلاعات بیشتر تولید شده توسط هوش مصنوعی در مورد آن دریافت کنید.
 
همچنین گوگل حال اضافه کردن Tab Compare است، قابلیتی که به شما یک نمای کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی از محصولات نمایش داده‌شده در چندین برگه در یک مکان واحد ارائه می‌کند. گوگل می‌گوید به کمک آن می‌توانید به راحتی مقایسه کنید و، بدون تغییر برگه‌های متعدد، تصمیمی آگاهانه بگیرید.
کد مطلب: 80129
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام