۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۰

عذرخواهی اپل بابت تبلیغ جنجالی

ایتنا - سریپان در بیانیه‌ای گفته بود: «مردم تایلند عمیقاً از این تبلیغ ناراضی هستند. من مردم تایلند را تشویق می‌کنم که استفاده از محصولات اپل را متوقف کنند و به برندهای دیگر رو بیاورند».
عذرخواهی اپل بابت تبلیغ جنجالی
اپل پخش جدیدترین فیلم کوتاه خود در سری ضعیف‌ها: OOO (خارج از دفتر) [The Underdogs: OOO (Out of Office)] را که در تایلند تهیه کرده است متوقف کرد.
 
به گزارش ایتنا، این غول فناوری به دلیل اعتراض‌هایی که از ارائه تصویری کلیشه‌ای از تایلند و مردم آن در برخی صحنه‌های آن شده بود تصمیم به این حذف گرفت.
 
به گزارش وبسایت بانکوک پست، اپل در بیانیه‌ای به خاطر پنجمین فیلم از سری Underdogs خود از مردم تایلند عذرخواهی کرد. در این سریال تبلیغاتی گروهی از کارکنان اداری پر سفر است که با استفاده از محصولات مختلف اپل در جهان گشت و گذار می‌کنند.
 
چندین بیننده در نظراتی که ارسال کردند از استفاده این فیلم از فیلتر قهوه‌ای (sepia filter) برای ارائه تصویری توسعه‌نیافته از تایلند انتقاد شده است. همچنین در این نظرات نوع لباس و منظره‌های انتخاب‌شده در صحنه فرودگاه آن با استفاده از بازنمایی‌های قدیمی از شهروندان تایلند مورد انتقاد قرار گرفته است.

 


ساترا سریپان، سخنگوی کمیته گردشگری مجلس نمایندگان تایلند، خواستار تحریم [اپل] به خاطر این آگهی شد.
 
سریپان در بیانیه‌ای گفته بود: «مردم تایلند عمیقاً از این تبلیغ ناراضی هستند. من مردم تایلند را تشویق می‌کنم که استفاده از محصولات اپل را متوقف کنند و به برندهای دیگر رو بیاورند».
 
اپل مدت کوتاهی پس از حذف کردن این تبلیغ از کانال یوتیوبش عذرخواهی خود را ابراز کرد. قانونگذاران همچنین از نمایندگان اپل دعوت کرده‌اند تا با آنها دیدار کنند تا در مورد تبلیغ‌ها و شیوه‌ای که تایلند را در فیلم به تصویر کشیده‌اند گفتگو کنند.
 
در این بیانیه آمده است: «هدف ما این بود که به تمجید از خوش‌بینی و فرهنگ این کشور بپردازیم، و از اینکه نتوانستیم به شکل درستی شور و نشاط تایلند را به تصویر بکشیده‌ایم پوزش می‌طلبیم».

 
 
این دومین بار در سال جاری است که اپل بابت یک آگهی تبلیغاتی عذرخواهی می‌کند. اپل در ماه مه تبلیغی را منتشر کرد که به گفته این شرکت آگهی موسوم به AdAge برای آیپد پرو جدید نازک جدید «به درستی هدف‌گذاری نشده بود». در این آگهی تجاری یک پرس پنوماتیک غول‌پیکر به تصویر کشیده شده است که مجموعه بزرگی از اقلام مورد استفاده برای نشان دادن تلاش‌های خلاقانه مانند آلات‌موسیقی، رنگ‌ها، یک دستگاه بازی آرکید، و تجهیزات دوربین را خرد می‌کند. این دستگاه پرس فولادی پس از آنکه همه چیز را صاف می‌کند بلند می‌شود و یک آیپد صحیح و سالم را نشان دهد که روی بلوک فولادی پایینی قرار گرفته است و یک صداپیشه آن را به عنوان «قوی‌ترین آیپدی که تاکنون عرضه شده است باریک‌ترین آنها نیز هست» توصیف می‌کند.
 
هنرمندان، نوازندگان و دیگر سازندگان از لحن ضمنی این تبلیغ که هوش مصنوعی مولد جایگزین تلاش‌های هنری انسان می‌شود آزرده شدند. اپل متعهد شد که این تبلیغ را در تلویزیون پخش نکند اما این تبلیغ همچنان در صفحه یوتیوب آن وجود دارد در حالی که بخش نظرات در آن غیرفعال است.
 
کد مطلب: 80182
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام