۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷

شکایت امید کردستانی از ایکس با هدف دریافت 20 میلیون دلار دستمزد

ایتنا - در این بیانیه آمده است: «X Corp می‌خواهد از مزایای هفت سال خدمت آقای کردستانی در توییتر بهره‌برداری کند بدون اینکه پول او را بدهد، علی‌رغم اینکه در قرارداد به روشنی X Corp ملزم به انجام این کار شده است».
شکایت امید کردستانی از ایکس با هدف دریافت 20 میلیون دلار دستمزد
امید کردستانی (رئیس سابق توییتر) که از سال 2015 تا 2020 رئیس اجرایی توییتر بود و تا قبل از تملک آن توسط ایلان ماسک در سال 2022 در هیات مدیره حضور داشت، از X به دلیل عدم پرداخت سهام معادل با 20 میلیون دلار، که به گفته او این شرکت از پرداخت آن خودداری می‌کند، شکایت کرده است. کردستانی این شکوائیه را به دادگاه عالی کالیفرنیا تقدیم کرد.
 
به گزارش ایتنا، در این شکایت آمده است که کردستانی یک شغل پردرآمد در گوگل را ترک کرد تا به توییتر بپیوندد که به او دستمزد «به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر» فقط 50000 دلار پیشنهاد داده بود اما در عوض پیشنهاد خود را با امتیاز خرید یا فروش سهام به بهای از پیش‌تعیین‌شده، واحدهای سهام محدودشده مبتنی بر عملکرد، و واحدهای سهام محدودشده جذابیت بخشیده بود. اینها – که ارزششان بالغ بر 20112000 دلار می‌شود - قرار بود تا زمانی که ماسک توییتر را تصاحب کرد و هیات مدیره را تعویض کرد پرداخت شده باشند، اما، بر طبق این دادخواست، ایکس چنین کاری را انجام نداده است. در این بیانیه آمده است: «X Corp می‌خواهد از مزایای هفت سال خدمت آقای کردستانی در توییتر بهره‌برداری کند بدون اینکه پول او را بدهد، علی‌رغم اینکه در قرارداد به روشنی X Corp ملزم به انجام این کار شده است».
 

پس از خرید توییتر توسط ماسک، پرونده‌های قضایی متعددی از سوی کارکنانی که مدعیند پس از اخراج یا تعدیل نیرو به درستی دستمزد دریافت نکرده‌اند تشکیل شده است. مدیران سابق توییتر اوایل سال جاری از ماسک و ایکس شکایت کردند و مدعی شدند که آنها «بدون دلیل» اخراج شده‌اند و میلیون‌ها دلار به عنوان غرامت اخراج طلبکار هستند.
 
در این دادخواست جدید آمده است که «آقای کردستانی یکی از بسیاری از کارمندان سابق توییتر است که پس از خرید این شرکت در اکتبر 2022 توسط ایلان ماسک، X Corp به شکلی نادرست غرامت وی را نپرداخته است».
کد مطلب: 80268
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام