۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۰

مطالعه ذهنی چیست و آیا می‌تواند به مغز شما کمک کند؟

ایتنا - به گفته سامانتا هنری، شما می‌توانید با تمرین تنفس آگاهانه، که اغلب در جلسه‌های مدیتیشن آموزش داده می‌شود، برای مطالعه ذهنی آماده شوید.
مطالعه ذهنی چیست و آیا می‌تواند به مغز شما کمک کند؟

تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در کتابی غوطه‌ور شوید و گذر زمان و مکانی را که در آن هستید را فراموش کنید؟

یک عصب شناس توضیح می‌دهد که چگونه خواندن می‌تواند با ذهن آگاهی ترکیب شود.

دکتر سامانتا هنری، استادیار عصب‌شناس در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، گفت که این تجربه می‌تواند مزایای سلامت روان را به همراه داشته باشد.

سامانتا هنری خاطر نشان می‌کند: خواندن یک فعالیت آرام است که می‌تواند یک استراتژی مقابله‌ای سازگارتر از سایر سرگرمی‌های ما باشد." وی تاکید می‌کند که میان خواندن معمولی و مطالعه ذهنی تفاوت وجود دارد.

مردم  اغلب برای یک هدف مطالعه می‌کنند: مطالعه یک سند یا کتاب در یک بازه زمانی خاص، با هدف کسب دانش. این خوب است، اما با مطالعه ذهنی که تنها بر لذت خواندن بدون هدف تعیین شده تمرکز می‌کند، و  تا هر آنچه را که می خوانید درک کنید متفاوت است.

به گفته سامانتا هنری، شما می‌توانید با تمرین تنفس آگاهانه، که اغلب در جلسه‌های مدیتیشن آموزش داده می‌شود، برای مطالعه ذهنی آماده شوید.

وی توضیح می‌دهد: «ما می‌توانیم به خواندن ذهن آگاهانه مانند تنفس آگاهانه فکر کنیم، که فقط بر نفس شما تمرکز می‌کند. "معمولاً وقتی نفس می‌کشیم، به آن فکر نمی‌کنیم، چرا که نفس کشید خودکار است. خواندن سنتی نیز می‌تواند اینگونه باشد؛ برای رسیدن به مقصدی که آن کتاب را به پایان می‌رساند. سعی کنید سرعت مطالعه را کاهش دهید و از روند واقعی خواندن آگاه باشید. "

خواندن ذهن آگاهانه با آنچه هنری مطالعه "غیرفعال" می‌نامد متفاوت است - در حین خواندن ذهن آگاهانه هیچ کوتاهی یا چندوظیفه‌ای وجود ندارد. سرعت خواندن کند است و تمام عواملی که باعث پرتی حواس می‌شوند حذف می‌شوند.

هنری می‌گوید: می‌توانید تمرین خواندن ذهن‌آگاهانه  را با تمرکز بر قسمت‌های کوچک را شروع کنید، و عادت به ایجاد آگاهی از آنچه می‌خوانید ایجاد کنید. توجه به خود کتاب - ظاهر، بو و احساس صفحات آن - می‌تواند تجربه ذهن آگاهی را افزایش دهد.

او معتقد است: «افکار ما دائماً منحرف می‌شوند اما تمرین‌های ذهن آگاهی به افراد کمک می‌کند تا در تلاش برای لذت بردن از آنچه اتفاق می‌افتد، به لحظه حال بازگردند.» «هم برای مطالعه ذهنی و هم برای مطالعه در اوقات فراغت، یکی از عناصر مهم کنار گذاشتن زمان است. فقط سعی کنید مطالعه را در برنامه خود بگنجانید. با گام‌های کوچک شروع کنید تا قابل دستیابی باشد.»

هنری گفت: «در کودکی تصور می‌شود که مطالعه بیشتر یک فعالیت فراغتی است که می‌توانیم به عنوان نوعی تفریح ​​در آن شرکت کنیم.»

اما، چه بدانند و چه ندانند، بسیاری از مردم برای لذت و به عنوان نوعی روان درمانی مطالعه می‌کنند. به گفته هنری، مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم مطالعه می‌کنند ممکن است حتی احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند.

وی خاطرنشان می‌کند: سعی کنید مطالعه را در زندگی روزمره خود بگنجانید - حتی با 15 دقیقه در روز شروع کنید. 

هنری گفت که کتاب های کاغذی، به جای نسخه‌های الکترونیکی یا گوش دادن به کتاب‌های صوتی، هنوز بهترین راه برای مطالعه ذهنی هستند. وی تاکید کرد: گوش کردن به کتاب‌های صوتی به معنای حواس‌پرت شدن با پیام‌رسان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها است. کتاب‌های صوتی اغلب شما را به انجام چند کار  تشویق می‌کنند.
کد مطلب: 80280
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام