۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰

مروری بر اولین گوشی تاشوی گوگل پس از یک سال استفاده

ایتنا - پیکسل فولد شبیه هیچ تاشوی دیگری در بازار نیست. این گوشی یک قاب آلومینیومی صیقلی انحنادار با ابعادی شبیه یک پاسپورت دارد. وقتی آن را باز می‌کنید با حاشیه‌های نسبتاً ضخیم و یک صفحه‌نمایش اصلی بزرگ مواجه می‌شوید که به‌جای اینکه مانند همه رقبایش عمودی (portrait) باشد جهتگیری افقی (landscape) دارد.
مروری بر اولین گوشی تاشوی گوگل پس از یک سال استفاده
پیکسل فولد اولین گوشی گوگل با صفحه‌نمایش منعطف بود که در سال 2023 به بازار عرضه شد، و قرار است در رویداد آتی Made By Google، جانشین آن Pixel 9 Pro Fold رونمایی شود.
 
سم راترفورد، تحلیلگر وبسایت انگجت، که یک سال از این دستگاه تاشو استفاده کرده نظر خود را درباره آن بیان کرده که در این مطلب ایتنا خلاصه‌ای از آن از نظر شما می‌گذرد.
 
پیکسل فولد شبیه هیچ تاشوی دیگری در بازار نیست. این گوشی یک قاب آلومینیومی صیقلی انحنادار با ابعادی شبیه یک پاسپورت دارد. وقتی آن را باز می‌کنید با حاشیه‌های نسبتاً ضخیم و یک صفحه‌نمایش اصلی بزرگ مواجه می‌شوید که به‌جای اینکه مانند همه رقبایش عمودی (portrait) باشد جهتگیری افقی (landscape) دارد. در پشت آن یک نوار دوربین بزرگ وجود دارد. اما همانطور که پس از صحبت با طراحان این گوشی متوجه شدم، فرصت شکل‌دهی به اولین تاشو گوگل به این تیم فرصتی داد تا رویکردهای جدیدی را امتحان کنند، که به نظر من تصمیم بهتری بوده است
 

این بدان دلیل است که اگرچه ساختار صفحه‌عریض آن گاهی اوقات با اپ‌ها و وب‌سایت‌هایی که برای استفاده در حالت پرتره طراحی شده‌اند به شکل می‌خورد، اما موجب سریع‌تر و لذت‌بخش‌تر شدن تماشای فیلم با آن می‌شود. در همین حال، قاب ضخیم آن باعث شده تا گوگل، به جای اشغال فضای نمایشگر اصلی، فضای کافی را برای گنجاندن دوربین سلفی در قاب حاشیه‌ای گوشی داشته باشد. و با اینکه ماژول دوربین عقب آن حجیم است اما به گوگل اجازه داده تا فولد را به حسگرهایی مجهز کند که اساساً به خوبی حسگرهای یک پرچمدار استاندارد پیکسل هستند (از جمله زوم اپتیکال 5 برابر). این چیزی است که سامسونگ هنوز نتوانسته است برای سری Z Fold خود، که در مقایسه با گلکسی اس اولترا کیفیت عکاسی پایینتری دارد، محقق کند.
 
البته نباید فراموش کرد که گوشی تاشوی سامسونگ همچنان دارای چند ویژگی است که Pixel Fold ندارد، مانند پشتیبانی از قلم بومی و حالت Dex، که چیدمانی برتر را برای مالتی‌تسکینگ فراهم می‌آورد. همچنین به زد فولد به خاطر داشتن تراشه اسنپدراگون کوالکام عملکرد کلی کمی سریع‌تر ارائه می‌کند. با این حال، من فکر می‌کنم گوگل تا حد زیادی آن را با نرم‌افزارهای بهتری از جمله اپ‌های مانند Pixel Recorder، Call Screener و Live Translate جبران کرده است.
 

در مجموع، علیرغم اینکه Pixel Fold اولین ورود گوگل به حوزه تاشوها است اما یک دستگاه بسیار قانع‌کننده با طراحی منحصر به فرد، دوربین‌های پیشرو در کلاس خود و نمایشگرهای عالی است – اینها تقریباً همه چیزهایی است که کاربر از یک گوشی انعطاف‌پذیر فانتزی بزرگ انتظار دارد.
 
همچنین با اینکه گوشی چندین بار از دستم افتاد و قدری خراش بر روی بدنه و نمایشگر آن ایجاد شد اما این تاثیری بر کارائی دستگاه نداشت. دوام چشمگیر پیکسل فولد نشانه دیگری است که از اینکه گوگل به دقت تکامل رقبایی مانند Z Fold را زیر نظر داشته و آن را مطالعه کرده است تا ببیند چه جنبه‌هایی را می توان بهبود بخشید. علیرغم اینکه Pixel Fold اولین گوشی این شرکت با صفحه‌نمایش منعطف است، قطعاً از بسیاری از مشکلاتی که معمولاً در دستگاه‌های نسل اول رخ می‌دهند در آن اثری یافت نمی‌شود.
 
کد مطلب: 80299
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام