۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
طبق گزارش‌ها،

اپل در حال ساخت یک دستگاه رومیزی چرخان شبیه آیپد است

ایتنا - گفته می‌شود که اپل می‌خواست در سال 2022 این دستگاه را عرضه کند، اما کار بر روی آن در ماه‌های اخیر و پس از اینکه این شرکت پروژه خودروی چند میلیاردی خود را کنار گذاشت تشدید شد.
اپل در حال ساخت یک دستگاه رومیزی چرخان شبیه آیپد است
به نظر می‌رسد اپل با تمام قوا در حال کار بر روی عرضه یک دستگاه رومیزی شبیه به آیپد است که کاربر از طریق آن بتواند محصولات خانه هوشمند را مدیریت کنید، بر امنیت خانه نظارت نموده و در تماس‌های ویدیویی شرکت کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، گفته می‌شود این دستگاه که احتمالاٌ در سال 2026 معرفی خواهد شد، دارای یک بازوی رباتیک نازک است که در اطراف یک نمایشگر بزرگ حرکت می‌کند. این دستگاه می‌تواند با استفاده از راه‌اندازها به سمت بالا و پایین کج شود و 360 درجه بچرخد، و قرار است فعلاً از نسخه‌ای از سیستم‌عامل iPadOS استفاده کند.
 
گفته می‌شود که اپل می‌خواست در سال 2022 این دستگاه را عرضه کند، اما کار بر روی آن در ماه‌های اخیر و پس از اینکه این شرکت پروژه خودروی چند میلیاردی خود را کنار گذاشت تشدید شد. کوین لینچ، معاون فناوری اپل، که بر پروژه خودرو نظارت داشت و تا همین اواخر مسئول ساعت‌های هوشمند و نرم‌افزارهای سلامت بود، مسئولیت توسعه دستگاه را بر عهده دارد.
 
اکنون گفته می‌شود که صدها کارمند اپل در حال کار بر روی این سیستم رومیزی، که این شرکت به عنوان راهی برای استفاده از ابزارهای هوشمند اپل خود لحاظ می‌کند، کار می‌کنند. انتظار می‌رود سیری و اپل انتلیجنس روش‌های اصلی کنترل این دستگاه باشند. می‌توانید با یک فرمان صوتی نمایشگر را به سمت خود بچرخانید. اوایل سال جاری گزارش شد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای ورود به حوزه رباتیک شخصی است، تلاشی که شامل دستگاه رومیزی نیز می‌شود.
 

با این حال، گفته می‌شود که نگرانی‌های داخلی در مورد اینکه آیا مصرف‌کنندگان واقعاً این محصول را می‌خواهند یا نه وجود دارد، به‌ویژه با توجه به اینکه اپل در حال حاضر جای پای محکمی در بازار تبلت‌ها دارد. قیمت‌گذاری آن نیز می‌تواند بر تقاضا تأثیرگذار باشد، زیرا این شرکت قصد دارد این دستگاه را با قیمتی در حدود 1000 دلار به علاقه‌مندان عرضه کند.
 
بلومبرگ خاطرنشان کرده است که این یکی از چندین دستگاهی است که اپل روی آن کار می‌کند، زیرا قصد دارد محصولات خود را متنوع‌تر کند و سود خالص خود را افزایش دهد. در حالی که آیفون هنوز حدود نیمی از درآمد اپل را تشکیل می‌دهد، اما فروش آن در سه ماهه اخیر نسبتاً عقبتر از پیشبینی‌ها بوده است. سری جدید آیفون، که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر وارد بازار شود، قرار است به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری نسبتاً کمی داشته باشد و اپل تمرکز بیشتری بر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مانند قابلیت‌های اپل اینتلیجنس دارد.
 
دیگر محصولاتی که اپل بر روی آنها کار می‌کند شامل عینک‌های هوشمند و ایرپادهای مجهز به دوربین تعبیه‌شده داخلی هستند. و آیپدها و آیفون‌های تاشو نیز ممکن است در دست ساخت باشند.
کد مطلب: 80332
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام