۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰
بالاخره انجام شد؛

امکان استفاده از NFC برای توسعه‌دهندگان طرف ثالث در iOS 18.1 فراهم می‌شود

ایتنا - برای مشارکت، توسعه‌دهندگان باید «با اپل قرارداد تجاری منعقد کنند»، استحقاقات NFC و Secure Enclave را درخواست کنند و «هزینه‌های مرتبط را بپردازند».
امکان استفاده از NFC برای توسعه‌دهندگان طرف ثالث در iOS 18.1 فراهم می‌شود
اپل علاوه بر اینکه دسترسی به ارتباطات میدان‌نزدیک (NFC) را در اتحادیه اروپا باز کرده است، امکان دسترسی طرف ثالث به عملکردهایی مانند Tap-to-Pay را در ایالات‌متحده و سایر مناطق فراهم آورده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که توسعه‌دهندگان طرف ثالث می‌توانند پیاده‌سازی سیستم‌های تراکنش بدون‌لمس خود را از طریق یک API در iOS 18.1 که بعداٌ عرضه خواهد شد آغاز کنند.
 
این تصمیم به دنبال توافق «الزام‌آور قانونی» اپل با کمیسیون اروپا در ماه گذشته با هدف مطابقت یافتن با مقررات اتحادیه اروپا - به ویژه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) - اتخاذ شده است. کمیسیون اروپا، پس از تحقیقاتی که چهار سال به طول انجامید، اپل را به خاطر جلوگیری از دسترسی دادن به رقبای توسعه‌دهنده کیف پول موبایلش به فناوری پرداخت اساسی آیفون مقصر دانست.
 
پس از عرضه iOS 18.1، توسعه‌دهندگان می‌توانند پرداخت‌های بدون‌لمس (و سایر تراکنش‌ها) را با استفاده از Secure Element آیفون، که Apple Pay نیز از آن استفاده می‌کند، ارائه دهند. Secure Element یک تراشه اختصاصی است که برای ذخیره اطلاعات حساس قابل دسترسی از طریق Secure Enclave طراحی شده است که رمزگذاری و داده‌های بیومتریک را مدیریت می‌کند.
 

علاوه بر سیستم‌های پرداخت، NFC برای عملکردهایی مانند کلیدهای دیجیتال ماشین، کارت حمل و نقل شهری، قفل‌ خانه سازگار، کلید هتل، شناسه دانشجویی، بلیت شرکت در مراسمات، و کارت‌های وفاداری و پاداش خرده‌فروشی نیز کاربرد دارد. اپل می گوید شناسه‌های دولتی «در آینده پشتیبانی» خواهند شد.
 
هنگامی که توسعه‌دهندگان اپ‌های مبتنی بر NFC خود را عرضه کنند، کاربران می‌توانند با باز کردن مستقیم اپ یا تنظیم نرم‌افزار شخص ثالث به عنوان یک اپ پیش‌فرض بدون‌لمس در تنظیمات iOS، از این سخت‌افزار امن استفاده کنند. پس از آن با دوبار کلیک کردن روی دکمه کناری (مانند Apple Pay) تراکنش آغاز خواهد شد.
 
این API در ابتدا در ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا و همچنین در استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن و نیوزلند در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
برای مشارکت، توسعه‌دهندگان باید «با اپل قرارداد تجاری منعقد کنند»، استحقاقات NFC و Secure Enclave را درخواست کنند و «هزینه‌های مرتبط را بپردازند». البته، Apple Pay و Apple Wallet حتی زمانی که سیستم‌های رقیب به نرم‌افزار این شرکت دعوت شوند نیز در دسترس خواهند بود.
کد مطلب: 80333
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام