۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۲

بوق زدن شبانه بی‌دلیل خودران‌های وایمو همسایه‌ها را کلافه کرد

ایتنا - ویدئوهایی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند که نشان می دهد ده‌ها وسیله نقلیه که در یک پارکینگ قرار گرفته‌اند بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول بوق زدن هستند. بدیهیست که این کار باعث آزرده‌خاطر شدن برخی از همسایه‌هایی شد می‌خواستند بخوابند.
بوق زدن شبانه بی‌دلیل خودران‌های وایمو همسایه‌ها را کلافه کرد
بنا بر گزارش CBS News، خودروهای بدون‌راننده رایمو در سانفرانسیسکو، شب‌ها دوباره آنلاین شده و برای یکدیگر بوق زده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، ویدئوهایی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند که نشان می دهد ده‌ها وسیله نقلیه که در یک پارکینگ قرار گرفته‌اند بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول بوق زدن هستند. بدیهیست که این کار باعث آزرده‌خاطر شدن برخی از همسایه‌هایی شد می‌خواستند بخوابند.
 
آیا این نشانه‌ای از آخرالزمان پیش‌بینی‌شده هوش مصنوعی است و یا این صرفاٌ چند روبوتاکسی مشغول معاشقه بوده‌اند؟! متأسفانه کسانی که به دنبال روایت «روبات‌های عاشق» هستند اشتباه تصور کرده‌اند. این فقط یک خطا در نرم‌‍‌افزار امنیتی بود. به زبان ساده، نرم‌افزار مذکور وقتی ماشین دیگری بیش از حد نزدیک شود، خودرو را ملزم به بوق زدن می‌کند. این دسته از تاکسی‌های وایمو در زمانی که از آنها استفاده نمی‌شود، دقیقاً در کنار یکدیگر در یک پارکینگ تنگ و شلوغ قرار می‌گیرند.
 

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اخیراً خودروهایمان را به یک قابلیت مفید به منظور جلوگیری از تصادفات در سرعت پایین مجهز کرده‌ایم که باعث می‌شود وقتی خودرویی در جهت عکس خودروی ما بیش از حد به آن نزدیک شده باشد بوق بزنند. نتیجه این کار در شهر عالی بوده است، اما ما اصلاً پیش‌بینی نمی‌کردیم که این اتفاق در پارکینگ‌های خودمان رخ دهد.»
 
وایمو می‌گوید که این نرم‌افزار را برای رفع این مشکل به‌روزرسانی کرده است و خاطرنشان می‌کند که «خودروهای برقی ما از این به بعد حتی‌الامکان نباید مزاحمت صوتی برای همسایه‌ها داشته باشند».
 
گفتنیست که وایمو همچنان در حال گسترش خدمات تاکسی خود است و در حال حاضر برای همه کسانی که این از این اپ در سانفرانسیسکو، فینیکس و بخش کوچکی از لس‌آنجلس استفاده می‌کنند در دسترس است. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که این روبوتاکسی‌ها 50000 سفر پولی در هفته انجام داده‌اند.
 
کد مطلب: 80344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام