۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱

مقایسه پرچمدارهای تاشوی گوگل و سامسونگ: پیکسل 9 پرو فولد و گلکسی زد فولد 6

ایتنا - پیکسل 9 پرو فولد از تراشه Tensor G4 استفاده می‌کند، در حالی که زد فولد 6 از Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می‌کند. به زمان بیشتری نیاز است تا مشخص شود که این تفاوت دو گوشی در معیارها و تجربه‌های روزمره چه تاثبرگذاری دارد.
مقایسه پرچمدارهای تاشوی گوگل و سامسونگ: پیکسل 9 پرو فولد و گلکسی زد فولد 6
به‌تازگی، پیکسل 9 پرو فولد گوگل به عنوان دومین گوشی تاشوی این شرکت در یک سال اخیر عرضه شد. گوشی جدید به نمایش بزرگتری مجهز شده و پر از قابلیت‌های هوش مصنوعی جمینای است.
 
در این مطلب ایتنا به نقل از انگجت مقایسه‌ای مختصر بین این دستگاه با مستقیم‌ترین رقیبش، Galaxy Z Fold 6 ساموسنگ از نظر مشخصات و ویژگی‌های آنها از نظر شما می‌گذرد.
 
ابعاد و نمایشگر
 

پیکسل 9 پرو فولد کمی بزرگتر از گوشی سامسونگ است: 13 درصد عریض‌تر است و وقتی باز می‌شود کمی بلندتر از آن است. ضخامت هر دو گوشی در حالت باز تقریبا یکسان است، اگرچه پیکسل در حالت تا شده کمی نازک‌تر است.
 
هر دو گوشی دارای نمایشگرهای اولد (یا شبیه اولد) با ویژگی‌هایی هستند که از این فناوری انتظار دارید: رنگ‌های غنی، سیاهی عمیق و قدرت کارآمدتر در صحنه‌های تاریک‌تر. گوشی گوگل دارای صفحه‌نمایش اصلی 8 اینچی OLED Super Actua Flex است، در حالی که سامسونگ از آمولد 7.6 اینچی استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش داخلی پیکسل 9 پرو فولد از نظر مساحت 12 درصد بزرگتر است. وضوح آنها بسیار شبیه هم است: 373ppi در پیکسل در مقابل 375ppi در زد فولد 6.
 

صفحه‌نمایش بیرونی این گوشی‌ها از نظر قطری هم اندازه هستند (6.3 اینچ). با این حال، وقتی این نمایشگر از نظر مساحت سنجیده شود 6.5 درصد بزرگتر است، که در نسبت تصویر تأثیر دارد.
 
پیکسل 9 پرو فولد 7 و نیم درصد سنگین‌تر است: 9.1 اونس (257 گرم) در مقایسه با 8.4 اونس (239 گرم) برای زد فولد.
 
پردازنده، رم و حافظه داخلی
 

پیکسل 9 پرو فولد از تراشه Tensor G4 استفاده می‌کند، در حالی که زد فولد 6 از Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می‌کند. به زمان بیشتری نیاز است تا مشخص شود که این تفاوت دو گوشی در معیارها و تجربه‌های روزمره چه تاثبرگذاری دارد. با این حال، روشن است که زد فولد 6 سریع و بدون تاخیر قابل‌توجه پاسخگو است.
 
پیکسل رم بیشتری دارد: 16 گیگ در برابر 12 گیگابایت گلکسی. کمترین حافظه هر دو گوشی 256 گیگابایت است. این گوشی‌ها نسخه 512 گیگابایتی نیز دارند، اما فقط زد فولد 6 دارای نسخه 1 ترابایتی است. (برای کسانی که از پرداخت نزدیک به 2300 دلار برای یک گوشی بدشان نمی‌آید!)
 
قیمت
 

گوشی‌های تاشو همچنان اقلام لوکسی به شمار می‌روند و پیکسل ۶۰۰ دلار از گران‌ترین آیفون اپل پیشی گرفته است. پیکسل کمی ارزان‌تر از زد فولد است و در مقایسه با زد فولد 6 که قیمتی معادل 1900 دلار دارد، «فقط» 1799 دلار و بالاتر است. حتی وان‌پلاس Open، که رقیب «اقتصادی» این دو به شمار می‌رود، همچنان 1700 دلار قیمت دارد.
 
با اینکه پنج سال از عرضه نخستین گوشی‌های تاشو می‌گذرد، اما هنوز هم قیمت‌ این دستگاه‌ها برای مصرف‌کنندگان بالاست. تا زمانی که آنها بیش از آنکه رقیبی برای لپ‌تاپ‌های سطح بالا لحاظ شوند با سایر گوشی‌های رده‌بالا رقابت کنند، همچنان محصولات خاص برای افراد ممتاز باقی خواهند ماند.
 
در این جدول مشخصات کامل گوگل پیکسل 9 پرو فولد و سامسونگ گلکسی زد فولد 6 ارائه شده است.
 
کد مطلب: 80345
نام شما
آدرس ايميل شما