۰
plusresetminus
شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۸
در ادامه امضای قراردادها با تولیدکنندگان محتوا،

OpenAI از محتوای ووگ و نیو‌یورکر در پاسخ‌های ChatGPT استفاده خواهد کرد

ایتنا - لینچ در مورد این نگرانی‌ها با صدای بلند صحبت کرده است. در ژانویه، او هشدار داد که «بسیاری» از شرکت‌های رسانه‌ای ممکن است تا زمانی که دعاوی حقوقی علیه شرکت‌های هوش مصنوعی به نتیجه نهایی برسند با نابودی مالی مواجه شوند
OpenAI از محتوای ووگ و نیو‌یورکر در پاسخ‌های ChatGPT استفاده خواهد کرد
مجموعه رسانه‌ای Condé Nast، که مالک نشریاتی مانند New Yorker، Vogue و Wired است، آغاز شراکتی چند ساله با OpenAI برای نمایش محتوای عناوین کوندی نست در ChatGPT و همچنین SearchGPT، موتور جستجوی اولیه این شرکت که از هوش مصنوعی مصنوعی استفاده می‌کند، اعلام کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این همکاری در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد استفاده غیرمجاز از محتوای ناشران توسط شرکت‌های هوش مصنوعی آغاز شده است. در ماه گذشته، کوندی نست نامه‌ای به استارتاپ جستجوگری با هوش مصنوعی پرپلکسیتی ارسال کرد و آن را به سرقت ادبی به دلیل استفاده از محتوای آن برای ارائه پاسخ‌هایش متهم کرد.
 
راجر لینچ، مدیرعامل کوندی نست، در یادداشتی خطاب به کارمندانش نوشت: «در دهه گذشته، اخبار و رسانه‌های دیجیتال با چالش‌های شدیدی مواجه شده‌اند، زیرا بسیاری از شرکت‌های فناوری توانایی ناشران برای کسب درآمد از محتوا را کاهش داده‌اند، که تازه‌ترین مورد آن در موضوع جستجوی سنتی بوده است. با شراکت ما با OpenAI بخشی از این درآمد به تدریج جبران خواهد شد و به ما امکان می‌دهد به محافظت و سرمایه‌گذاری در خبرنگاری و تلاش‌های خلاقانه خود ادامه دهیم». مشخص نشده است که OpenAI برای این همکاری چقدر پول به کوندی نست خواهد پرداخت.
 
به این ترتیب کوندی نست به تازه‌ترین مورد در صف رو به رشد ناشرانی تبدیل می‌شود که با OpenAI قرارداد بسته‌اند. در میان شرکت‌های دیگر می‌توان به News Corp، Vox، The Atlantic، تایم و Axel Springer اشاره کرد. اما همه با این ایده موافق نیستند. سال گذشته، نیویورک‌تایمز به دلیل استفاده از اطلاعات برگرفته از مقالات این ناشر در پاسخ‌های ارائه شده ChatGPT علیه OpenAI شکایت کرد.
 

لینچ در مورد این نگرانی‌ها با صدای بلند صحبت کرده است. در ژانویه، او هشدار داد که «بسیاری» از شرکت‌های رسانه‌ای ممکن است تا زمانی که دعاوی حقوقی علیه شرکت‌های هوش مصنوعی به نتیجه نهایی برسند با نابودی مالی مواجه شوند و از کنگره خواست تا «اقدام فوری» انجام دهد و روشن ساخت که شرکت‌های هوش مصنوعی باید بابت آموزش دادن مدل‌هایشان و ارائه خروجی برگرفته از محتوای آنها پول بپردازند.
 
پرپلکسیتی، که اخیراً فوربس و وایرد آن را به سرقت محتوا متهم کرده بودند، اکنون قصد دارد بخشی از درآمدهای تبلیغاتی بالقوه خود را با ناشرانی که در یک برنامه تازه‌راه‌اندازی‌شده ناشران ثبت‌نام می‌کنند تقسیم کند.
 
کد مطلب: 80446
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام