۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

متا پروژه رقابت با اپل ویژن پرو را کنسل کرد

ایتنا - این هدست در داخل این شرکت با نام La Jolla شناخته می‌شد و طبق گزارش‌ها قرار بود در سال 2027 عرضه شود. ظاهراً قرار بود این دستگاه واقعیت ترکیبی، با برخورداری از نمایشگرهای میکرو OLED فوق‌العاده واضح، به طرز قابل‌توجهی برتر از Quest 3 باشد.
متا پروژه رقابت با اپل ویژن پرو را کنسل کرد
بر پایه گزارش وبسایت The Information، متا برنامه‌های خود را برای ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی، که مدت‌ها شایعه آن مطرح بود، لغو کرده است. طبق گفته کارکنان متا، این شرکت به کارکنان بخش Reality Labs خود گفته است که پس از جلسه بررسی محصول با حضور مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، کار روی دستگاه را متوقف کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این هدست در داخل این شرکت با نام La Jolla شناخته می‌شد و طبق گزارش‌ها قرار بود در سال 2027 عرضه شود. ظاهراً قرار بود این دستگاه واقعیت ترکیبی، با برخورداری از نمایشگرهای میکرو OLED فوق‌العاده واضح، به طرز قابل‌توجهی برتر از Quest 3 باشد. این همان فناوری نمایشگری است که در Vision Pro اپل استفاده شده است.
 
گفته می‌شود که قیمت تمام‌شده یک مانع عمده پیش روی آن بوده است. تیم طراح می‌خواست که این دستگاه زیر 1000 دلار قیمت داشته باشد، اما پنل‌های میکرو اولد مذکور ارزان نیستند. شایان ذکر است که قیمت ویژن پرو 3500 دلار است.
 

به نظر می‌رسد تمایل زیادی برای خرید این هدست‌های گران‌قیمت وجود نداشته باشد. فروش ویژن پرو ضعیف بوده است و کوئست پرو، به عنوان هدست رده بالای متا، به دلیل عرضه با قیمت 1500 دلاری مورد تمسخر قرار گرفت.
 
توجه به این نکته مهم است که این بدان معنا نیست که متا کار بر روی ساخت دستگاه‌های VR و MR را کنار می‌گذارد. بلکه فقط از تولید یک هدست گران‌قیمت و سطح بالا انصراف داده است. شایعات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه Quest 4 در کنار نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر Quest 3 عرضه می‌شود. متا همچنین در حال آماده‌سازی عینک‌های AR جدید است که احتمالاً در رویداد بعدی Connect در 25 سپتامبر به نمایش درخواهند آمد.
کد مطلب: 80484
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام