۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۱

اسپیس‌ایکس خدمه پلاریس داون را برای اولین راهپیمایی تجاری به فضا می‌فرستد

ایتنا - در حالی که تنها دو خدمه در حین پرواز فضاپیما را ترک می کنند، همه در معرض خلاء فضا با باز شدن دریچه قرار خواهند گرفت - کپسول دراگون قفل هوا ندارد. این یک آزمایش حیاتی برای لباس‌های فضایی جدید Extravehicular Activity اسپیس‌ایکس خواهد بود که تمام خدمه پلاریس داون باید آنها را بپوشند تا ایمن بمانند.
اسپیس‌ایکس خدمه پلاریس داون را برای اولین راهپیمایی تجاری به فضا می‌فرستد
انتظار می‌رود که Polaris Dawn (یک ماموریت فضایی خصوصی که هدف آن به انجام رساندن اولین پیاده‌روی فضایی غیرنظامی است) این هفته پرتاب شود. در X، اسپیس‌ایکس اعلام کرد که سه‌شنبه 27 اوت در ساعت 3:38 صبح به وقت شرق آمریکا را برای پرتاب موشک فالکون 9 که خدمه پلاریس داون را به مدار خواهد برد برنامه‌ریزی کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، پلاریس داون، تحت هدایت میلیاردری به نام جرید آیزاکمن، قصد دارد سرنشیان این پرواز که چهار شهروند خصوصی هستند را تا 870 مایلی (1400 کیلومتری) از زمین بفرستد – به فاصله‌ای دورتر از هر انسانی که از زمان برنامه آپولو به فضا سفر کرده است. این راهپیمایی فضایی، که در آن دو نفر از خدمه پا به بیرون از کپسول دراگون اسپیس‌ایکس خواهند گذاشت، در ارتفاع 435 مایلی از زمین انجام خواهد شد.
 
خدمه پلاریس داون شامل ایزاکمن، مدیرعامل Shift4، به عنوان فرمانده، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی اسکات کید پوتیت به عنوان خلبان آن و مهندسان SpaceX سارا گیلیس و آنا منون به عنوان متخصصان ماموریت هستند. منون به عنوان مامور پزشکی نیز خدمت خواهد کرد. انتظار می‌رود این ماموریت حدود پنج روز طول بکشد.
 
 
 
در حالی که تنها دو خدمه در حین پرواز فضاپیما را ترک می کنند، همه در معرض خلاء فضا با باز شدن دریچه قرار خواهند گرفت - کپسول دراگون قفل هوا ندارد.
این یک آزمایش حیاتی برای لباس‌های فضایی جدید Extravehicular Activity اسپیس‌ایکس خواهد بود که تمام خدمه پلاریس داون باید آنها را بپوشند تا ایمن بمانند. منون در مصاحبه‌ای با فلوریدا تودی پیش از این ماموریت گفت که این لباس‌ها آزمایش‌های گسترده‌ای را روی زمین گذرانده‌اند و نسبت به عملکرد آنها کسب اطمینان شده است. منون گفت: «ما کاملاً می‌دانیم که این لباس‌ها ممکن است در آنجا فشار بیاورند،» و افزود که تیم «زمان زیادی را صرف تحت فشار قرار دادن این لباس‌ها در این مرحله کرده است».
 
پلاریس داون همچنین ارتباطات مبتنی بر لیزر استارلینک را برای اولین بار در فضا آزمایش خواهد نمود و داده‌هایی را برای کمک به تحقیقات در مورد اثرات پرواز فضایی بر سلامت انسان جمع‌آوری می‌کند. این ماموریت چندین سال در حال پیگیری بوده و اولین پرواز از سه پرواز فضایی برنامه‌ریزی‌شده برای پلاریس است.
 
کد مطلب: 80503
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام