۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۲

اوپن‌ای‌آی در حال مذاکره برای جذب سرمایه به ارزش بیش از 100 میلیارد دلار است

ایتنا - از زمان راه‌اندازی ChatGPT، سرمایه‌گذاران آلفابت نگران این بودند که OpenAI بتواند، با ارائه راه‌های جدید به کاربران برای جستجوی اطلاعات آنلاین، سهم بازار جستجو را از گوگل بگیرد.
اوپن‌ای‌آی در حال مذاکره برای جذب سرمایه به ارزش بیش از 100 میلیارد دلار است
OpenAI در حال مذاکره برای جذب سرمایه است که ارزش این استارتاپ هوش مصنوعی را به بیش از 100 میلیارد دلار می‌رساند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از CNBC، به گفته یک منبع آگاه که به دلیل محرمانه بودن جزئیات نخواست نامش فاش شود، شرکت Thrive Capital پیشرو این دور جذب سرمایه است و 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
 
در اوایل سال جاری، OpenAI ارزش‌گذاری 80 میلیارد دلاری شده بود؛ این عدد در سال قبل 29 میلیارد دلار بود. طبق گزارش‌ها، درآمد سالانه این شرکت در اوایل سال جاری از 2 میلیارد دلار فراتر رفت. رشد مربوط به اواخر سال 2022 پس از راه‌اندازی چت‌بات ChatGPT آغاز شد و همچنان محصولاتی را برای کسب‌وکارها عرضه می‌کند و آنها را به عکس‌ها و ویدیوهای تولیدشده با هوش مصنوعی گسترش داده است.
 
وال‌استریت ژورنال اولین رسانه‌ای بود که گزارشی از این مذاکرات منتشر کرد و گفت که مایکروسافت، که بزرگترین پشتیبان OpenAI است، نیز در این دور شرکت دارد. مایکروسافت از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرد.
 
این خبر پس از اعلام هفته گذشته OpenAI مبنی بر معرفی نمونه اولیه موتور جستجوی این شرکت به نام SearchGPT، که هدف آن ارائه «پاسخ‌های سریع و به‌موقع با منابع روشن و مرتبط» به کاربران است، منتشر می‌شود.
 
این شرکت گفت که در نهایت قصد دارد این ابزار را، که در حال حاضر با گروه کوچکی از کاربران در حال آزمایش است، در ربات چت ChatGPT خود بگنجاند.
 

این عرضه می‌تواند پیامدهایی برای گوگل و موتور جستجوی آن که میداندار این حوزه است داشته باشد. از زمان راه‌اندازی ChatGPT، سرمایه‌گذاران آلفابت نگران این بودند که OpenAI بتواند، با ارائه راه‌های جدید به کاربران برای جستجوی اطلاعات آنلاین، سهم بازار جستجو را از گوگل بگیرد.
 
با عرضه این نمونه اولیه، OpenAI در حال آزمودن وضعیت برای انجام این کار است و به کاربران این فرصت را می‌دهد که «به روشی طبیعی‌تر و شهودی‌تر جستجو کنند» و سؤالات بعدی را «درست مثل شما در یک مکالمه» بپرسند.
 
سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در پستی در رسانه اجتماعی X نوشت: «ما فکر می‌کنیم جا برای بهتر کردن جستجو نسبت به امروز وجود دارد».
کد مطلب: 80553
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام