۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۱

شرایط آب‌و‌هوایی نخستین پیاده‌روی فضایی تجاری را به تعویق انداخت

ایتنا - یکی از ویژگی‌های بی‌همتای این ماموریت عبور از کمربندهای تابشی وان‌آلن (Van Allen radiation belt) است که در این ارتفاع از فضا وجود دارد.
شرایط آب‌و‌هوایی نخستین پیاده‌روی فضایی تجاری را به تعویق انداخت

اسپیس ایکس روز چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت «Polaris Dawn» را به علت شرایط آب‌و‌هوایی به تعویق انداخته است. قرار بود این ماموریت که شامل نخستین راهپیمایی تجاری سرنشینان آن است، صبح روز چهارشنبه انجام شود. پیش‌از این پیاده‌روی‌های فضایی را فضانوردان سازمان‌های فضایی دولتی انجام می‌دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این ماموریت فضایی قرار است مسیری کاملا جدید را در سفرهای فضایی بگشاید. سرنشینان این فضاپیما علاوه بر جرد ایزاکمن، سرمایه‌دار و بنیان‌گذار شرکت پرداخت‌های الکترونیکی، اسکات پوتیت (خلبان سابق نیروی هوایی و دوست نزدیک ایزاکمن)، آنا منون و سارا گیلیس (هر دو مهندس اسپیس‌ایکس) خواهند بود و قرار است به مدت پنج روز در کپسول کرو دراگون به جایی بروند که پس از پایان برنامه فضایی آپولو در دهه ۱۹۷۰ هیچ انسانی به آن جا نرفته است.

یکی از ویژگی‌های بی‌همتای این ماموریت عبور از کمربندهای تابشی وان‌آلن (Van Allen radiation belt) است که در این ارتفاع از فضا وجود دارد. این ناحیه از فضا ذراتی با انرژی زیاد دارد که از خورشید به زمین می‌رسند و ممکن است خطرات جدی برای سلامت فضانوردان ایجاد کند. نخستین بار است که فضانوردان در یک ماموریت فضایی تا این ارتفاع پیش خواهند رفت و در معرض تابش‌های خطرناک قرار خواهند گرفت.
یکی دیگر از جنبه‌های بی‌سابقه ماموریت فضایی پولاریس‌دان «Polaris Dawn»، راهپیمایی فضایی این فضانوردان است. در این ماموریت، ایزاکمن و گیلیس از کپسولشان خارج خواهند شد و تنها با رابطی شبیه به بند ناف به فضاپیما متصل خواهند بود. این راهپیمایی فضایی بدون استفاده از قفل هوا انجام می‌شود که مخاطره بزرگی به شمار می‌آید.
کد مطلب: 80576
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام