۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳

با ویژگی‌های آیفون ۱۶، اپل‌واچ و ایرپاد آشنا شوید + تصاویر

دوشنبه، غول فناوری آمریکایی «اپل» ساعاتی پس از دریافت سفارشات رقیب چینی خود، «هواوی»، از نسخه جدید آیفون ۱۶ مجهز به هوش مصنوعی خود رونمایی کرد.
با ویژگی‌های آیفون ۱۶، اپل‌واچ و ایرپاد آشنا شوید + تصاویر

دوشنبه، غول فناوری آمریکایی «اپل» ساعاتی پس از دریافت سفارشات رقیب چینی خود، «هواوی»، از نسخه جدید آیفون ۱۶ مجهز به هوش مصنوعی خود رونمایی کرد.

به گزارش ایتنا، تیم کوک، مدیر عامل اپل در مراسم معرفی آیفون ۱۶ گفت: «نسل بعدی آیفون به طور خاص برای اجرای ایده‌های هوشمندی اپل طراحی شده است و نشان دهنده آغاز یک دوره جدید و هیجان‌انگیز است.

اپل و دیگر شرکت‌های فناوری در سراسر جهان در حال رقابت برای افزودن هوش مصنوعی به محصولات خود هستند و انتظار می‌رود گوشی‌ها به یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رقابت تبدیل شوند. 
 
iPhone 16

اپل، همچنین معتقد است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان، گوشی‌های خود را در میان کاهش فروش آیفون، به نسخه‌های بالاتر ارتقا دهند.

هوش اپل (Apple Intelligence)، برنامه هوش مصنوعی این شرکت، علاوه بر بهبود ویژگی‌هایی مانند درک و شناسایی اشیاء ثبت شده توسط دوربین گوشی، برای بهبود دستیار شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کریگ فدریگی، رئیس مهندسی نرم‌افزار اپل، گفت: «هوش اپل نشان‌دهنده آغاز عصر جدیدی برای سیری (دستیار صوتی اپل) است که آن را طبیعی‌تر، کاربردی‌تر و به شخصیت کاربر نزدیک‌تر می‌کند.»

نسخه بتای هوش اپل ماه آینده به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود، و در ایالات متحده استفاده می‌شود. این برنامه در دیگر نسخه‌های انگلیسی محلی در ماه دسامبر عرضه می‌شود، در حالی که نسخه‌های چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی سال آینده در دسترس خواهند بود.
 
آیفون 16

آیفون ۱۶ از تراشه جدید A18 استفاده می‌کند. جنس بدنه پشت این گوشی  آلومینیومی خواهد بود و همچنین به دکمه جدیدی مجهز می‌شود که می‌توان از آن برای کنترل دوربین استفاده کرد.
قیمت آیفون ۱۶ از 799 دلار و آیفون ۱۶ پلاس از 899 دلار شروع می‌شود.

اپل همچنین نسخه‌های آیفون 16 پرو و ​​آیفون پرو مکس را نیز معرفی کرد که به ترتیب از 999 دلار و 1199 دلار شروع می‌شوند.

وب سایت هواوی امروز نشان داد که بیش از سه میلیون پیش سفارش برای گوشی سه تایی Z شکل خود دریافت کرده است.
این امر توانایی هواوی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده را تأیید می‌کند و موقعیت آن را در برابر اپل در چین تقویت می‌کند، جایی که مصرف‌کنندگان مشتاق به دستیابی به ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری هستند و مایلند هزینه‌های مالی این فناوری را متحمل شوند.

 
آیفون ۱۶

اپل همچنین محصولات جدید اپل واچ و ایرپاد خود را نیز معرفی کرد که پیش‌تر اعلام کرده بود بر بهبود در طراحی دستگاه، بر حوزه سلامت تمرکز دارند.

شرکت اپل بر توانایی ساعت‌های اپل در تشخیص بیماری‌های طولانی‌مدت مانند آپنه خواب، علاوه بر تشخیص موقعیت‌های اضطراری مانند سقوط و برقراری تماس با خدمات اضطراری نیز تاکید کرد.

در مورد نسخه‌های جدید ایرپاد، اپل ویژگی‌های جدیدی را در رابطه با سمعک فاش کرد و گفت که آنها را برای بررسی به مقامات نظارتی در ایالات متحده ارسال کرده است.
کد مطلب: 80718
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام