۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
با طرح یک شکوائیه‌؛

اتحادیه اروپا خواستار رسیدگی به وضعیت سردرگم‌کننده ارزهای درون‌بازی شد

در این شکایت، از شرکت‌های اکتیویژن بلیزارد (متعلق به مایکروسافت)، استودیو موجانگ، سوپرسل (متعلق به تنسنت) و یوبی‌سافت نام برده شده است.
اتحادیه اروپا خواستار رسیدگی به وضعیت سردرگم‌کننده ارزهای درون‌بازی شد
بنا بر گزارش رویترز، یک سازمان دیده‌بان حقوق مصرف‌کنندگان در اروپا علیه شرکت‌های Epic Games، Electronic Arts، Roblox و دیگر ناشران بازی به دلیل استفاده از رو‌ش‌های فریبکارانه مربوط به ارزهای درون‌بازی شکایت کرده است.
 
به گزارش ایتنا، سازمان مصرف‌کنندگان اروپا (BEUC) گفت که «موارد متعددی را شناسایی کرده است که گیمرها گمراه شده و به سمت خرج کردن پول سوق داده شده‌اند» و از مقامات مسئول خواسته است «محیط های بازی ایمن را برای مصرف‌کنندگان فراهم آورند».
 
BEUC خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگان قادر نیستند که هزینه واقعی قیمت اقلام دیجیتال با استفاده از ارزهای درون‌بازی را ببینند و گفت که خریدهای درون‌بازی باید همیشه بر حسب پول واقعی نمایش داده شوند. این شرکت اضافه کرد که ادعاهای شرکت‌ها مبنی بر اینکه گیمرها ارزهای ممتاز درون‌بازی را ترجیح می‌دهند اشتباه است؛ مصرف‌کنندگان معمولاً هنگام استفاده از چنین ارزهایی از حقوق خود محروم می‌مانند؛ و اینکه کودکان به ویژه در برابر این «تاکتیک‌های دستکاری‌کننده» آسیب‌پذیر هستند.

 

همچنین در این شکایت، از شرکت‌های اکتیویژن بلیزارد (متعلق به مایکروسافت)، استودیو موجانگ، سوپرسل (متعلق به تنسنت) و یوبی‌سافت نام برده شده است.
 
در بیانیه‌ای جداگانه، نهاد موسوم به Video Games Europe، که شرکت‌هایی از جمله اپیک گیمز، روبلکس، اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز، سوپرسل و یوبی‌سافت عضو آن هستند، اعلام کرد که مصرف‌کنندگان در مورد ارزهای درون‌بازی از قبل به خوبی مطلع هستند. این گروه به رویترز توضیح داد: «آیین‌نامه رفتاری اطلاعات بازی‌های پان-اروپایی (PEGI) توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که هزینه واقعی در محل خرید ارز درون‌بازی مشخص و بدون ابهام است. اعضای ما همیشه به قوانین مصرف‌کنندگان اروپا در نحوه ارائه این خریدها احترام می‌گذارند.
 
استفاده از ارزهای پریمیوم خریداری شده با پول واقعی، به خصوص در مورد بازیکنان جوان، بحث‌برانگیز بوده است. در سال 2022، اپیک با جریمه بی‌سابقه FTC روبه‌رو شد، تا حدی به این دلیل که امکان خرید ارز درون‌بازی V-Bucks فورتنایت را بدون رضایت والدین تا سال 2018 برای کودکان فراهم کرد. این رگولاتور گفت که اپیک بیش از یک میلیون شکایت کاربران و ابراز نگرانی‌های کارمند را در مورد هزینه‌های نادرست نادیده گرفته است.
کد مطلب: 80807
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام