۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۳

گی‌یرمو دل تورو: هوش مصنوعی برای تولید اسکرین‌سیور است نه هنر

دل تورو معتقد است که این فناوری نوظهور بیشتر برای تولید «اسکرین‌سیورهای نیمه-جذاب» است نه خلق اثر هنری.
گی‌یرمو دل تورو: هوش مصنوعی برای تولید اسکرین‌سیور است نه هنر

«گی‌یرمو دل تورو» کارگردان مکزیکی برنده  اسکار «شکل آب» (Shape of Water) در یک جلسه پرسش و پاسخ در سینمای «بنیاد فیلم بریتانیا» (BFI) پس از اکران «پینوکیو» (Pinocchio) از تأثیر هوش مصنوعی بر آینده فیلمسازی گفت. در طول ماه‌های گذشته ویدیوی زیادی منتشر شده‌اند که توانایی هوش مصنوعی در خلق تصاویر سینمایی را نشان می‌دهند، اما دل تورو معتقد است که این فناوری نوظهور بیشتر برای تولید «اسکرین‌سیورهای نیمه-جذاب» است نه خلق اثر هنری.

دل تورو می‌گوید: «هوش مصنوعی نشان داده که می‌تواند اسکرین‌سیورهای نیمه-جذابی بسازد. اساساً همین است و بس. ارزش هنر به هزینه خلق آن و میزان تلاشی که می‌طلبد نیست، به این است که شما حاضرید برای حضور در پیشگاه آن چقدر خطر کنید؟ مردم برای آن اسکرین‌سیورها چقدر پول می‌دهند؟ آیا اگر [در آن تصاویر] پسری بمیرد مردم گریه می‌کنند؟ یک مادر [گریه می‌کند؟] به این دلیل که جوانی او به هدر رفته؟ البته که نه.»

برخی از فیلمسازان از جمله «اندی سرکیس» کارگردان «ارباب حلقه‌ها: شکار گالوم» (Lord of the Rings: The Hunt for Gollum) و «تام هنکس» که برای «اینجا» (Here) چند دهه جوان شده استفاده از هوش مصنوعی را پذیرفته‌اند اما این فناوری هنوز منتقدین بسیاری در میان هنرمندان دارد.

«جو روسو» یکی از کارگردانان که مدیر چند کمپانی هوش مصنوعی است سال گذشته گفته بود: «به صورت بالقوه، کاری که با هوش مصنوعی می‌توانید بکنید این است که با آن قصه‌گویی را مهندسی کنید و قصه‌گویی را تغییر دهید. بنابراین یک داستان دائماً در حال تکامل خواهید داشت، چه در بازی‌های ویدیویی باشد چه در یک فیلم یا سریال... بگویید: «فیلمی با آواتار فتورئال خودم و آواتار فتورئال «مریلین مونرو» می‌خواهم. می‌خواهم فیلمی در ژانر کمدی-رمانتیک باشد چون روز بدی داشته‌ام» تا هوش مصنوعی داستانی بسیار رضایت‌بخش با دیالوگ‌هایی که از صدای شما تقلید می‌کند رندر کند.»

منبع: سایت سی‌نما
کد مطلب: 80929
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام