۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸

آموزش: مودم و روتر را در کدام قسمت خانه بگذاریم؟

اکثر مردم روتر شبکه و مودم را در مکانی دور از دید قرار می‌دهند، اما اگر می‌خواهید سرعت اینترنت خود را ارتقا دهید، باید زمان بیشتری را برای انتخاب مکان مناسب برای روتر اختصاص دهید.
آموزش: مودم و روتر را در کدام قسمت خانه بگذاریم؟

اکثر مردم روتر شبکه و مودم را در مکانی دور از دید قرار می‌دهند، اما اگر می‌خواهید سرعت اینترنت خود را ارتقا دهید، باید زمان بیشتری را برای انتخاب مکان مناسب برای روتر اختصاص دهید.

همچنین باید مواردی را که بر سرعت وای فای شما تأثیر زیادی دارند، در نظر بگیرید.

تیمی از روترها
به گزارش ایتنا، در حالی که روترهای سنتی، سیگنالی را از یک نقطه در خانه شما ارسال می‌کنند، روترهای مش از چندین دستگاه برای پخش سیگنال از چندین نقطه در خانه شما استفاده می‌کنند و آنها را بیشتر شبیه تیمی از روترها می‌کند که با هم کار می‌کنند تا اینترنت را در اختیار شما قرار دهند.

محل قرار دادن روتر
باید به این فکر کنید که روتر مش و توسعه دهنده‌های شبکه خود را کجا قرار می‌دهید، که گاهی اوقات گره  نیز نامیده می‌شود، زیرا مکان خاص آنها تأثیر زیادی بر عملکرد اینترنت شما خواهد داشت.

در این مطلب چند دستورالعمل وجود دارد که باید برای انتخاب بهترین مکان برای روتر خود در خانه به خاطر داشته باشید.

مکان اصلی روتر
مهم‌تر از همه، شما می‌خواهید که روتر اصلی خود را در مرکزی‌ترین مکان ممکن در خانه خود قرار دهید.

روترها سیگنال‌های Wi-Fi را در همه جهات منتشر می‌کنند، بنابراین قرار دادن آنها در یک مکان مرکزی در خانه، سیگنال دریافتی از روتر اصلی و عملکرد دستگاه را به حداکثر می‌رساند. این موضوع برای سیستم‌های روتر شبکه دوچندان صادق است، جایی که قدرت اتصال منتقل شده به توسعه دهنده‌های شبکه بستگی به قدرت آن دارد.

اتصال قوی‌تر بین این دو به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سریع‌ترین سرعت وای‌فای ممکن را در سرتاسر خانه خود دریافت می‌کنید، گزینه‌های شما برای جابجایی روتر ممکن است به دلیل سیم‌ها محدود به نظر برسد، و یک سیم بلند در اینجا می‌تواند مفید باشد. نکته مهم‌تر این است که بهتر است تا حد امکان از سطح زمین فاصله داشته باشد.

 

وب سایت توسعه دهندگان شبکه
 هنگامی که روتر اصلی را در بهترین مکان ممکن قرار دادید، باید مکان‌های مناسبی را برای توسعه دهنده‌ها انتخاب کنید، در حالی که می‌توانید با استفاده از کابل اترنت، اکستندرها را به روتر اصلی متصل کنید تا سریع‌ترین سرعت ممکن را دریافت کنید، اما اغلب کاربران ترجیح می‌دهندکه همه چیز را به صورت بی‌سیم وصل کنند.

در این مورد، باید در مورد مکان قرار دادن دستگاه‌های افزودنی در سراسر خانه خود استراتژیک بهتری داشته باشید. 

قرار دادن اکستندرها در مکانی با فاصله از زمین ایده خوبی برای دریافت سیگنال واضح است، اما باید چیدمان خانه خود را نیز در نظر بگیرید، زیرا انسدادهای فیزیکی بین روتر اصلی و اکستندرها می‌تواند سرعت را کاهش دهد. 

به طور کلی یک قانون کلی این است که سعی کنید دستگاه‌ها را از تداخل الکترونیکی تلویزیون و سایر وسایل بزرگ دور نگه دارید، بنابراین اگر یک توسعه دهنده شبکه در آشپزخانه قرار می‌دهید، حداقل سعی کنید آن را روی یخچال قرار ندهید!

 همچنین مبلمان می‌تواند سیگنال‌های Wi-Fi را مسدود کند، بنابراین اگر مبلمان بزرگ یا حجیمی در فاصله میان روتر  و دستگاه‌های خود دارید، پس بهتر است که دستگاه‌ها را در مکان دیگری قرار دهید.

از مناطق مرده دوری کنید
 اگر نقطه‌ای در خانه دارید که سیگنال در آن افت می‌کند (منطقه مرده)، ممکن است وسوسه شوید که یک توسعه دهنده مش در وسط آن قسمت برای تقویت اتصال قرار دهید، اما در بسیاری از موارد، این استراتژی اشتباه است. توسعه دهنده‌های شبکه باید به صورت بی‌سیم به شبکه متصل شوند. 

اگر این نقطه یک منطقه مرده است که در آن هیچ اتصالی وجود ندارد، احتمالاً برای توسعه دهنده شبکه نیز یک منطقه مرده محسوب می‌شود. روش بهتر این است که این اکستندر را در کنار منطقه مرده در مکانی قرار دهید که به راحتی به روتر اصلی متصل شود.

تست سرعت را اجرا کنید
جدای از ابزارهای تشخیصی در اپلیکیشن مش مسیریاب، سریع‌ترین راه برای بررسی عملکرد سیستم شما این است که پس از انتخاب مکان ایده‌آل، تست‌های سرعت را انجام دهید. تعداد زیادی سرویس رایگان آنلاین وجود دارد که از هر وسیله‌ای که استفاده می کنید سرعت آپلود و دانلود را به شما نشان می‌دهد.
کد مطلب: 81051
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام