۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸

چگونه از شر قابلیت بحث‌برانگیز مایکروسافت خلاص شویم؟

این نارضایتی ناشی از قابلیتی است که اوایل امسال عرضه شد، چرا که در صورت هک شدن، هر فعالیتی را که کاربر روی دستگاه خود انجام می‌دهد به بیرون درز می‌کند.
چگونه از شر قابلیت بحث‌برانگیز مایکروسافت خلاص شویم؟

ویژگی فراخوانی مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت، که اسکرین‌شات‌های هر کاری را که در رایانه شخصی ویندوزی خود انجام می‌دهید ذخیره می‌کند و آن‌ها را قابل جستجو می‌کند، در میان کارشناسان امنیت سایبری و کاربران باعث ایجاد نگرانی شده است.

به گزارش ایتنا، این نارضایتی ناشی از قابلیتی است که اوایل امسال عرضه شد، چرا که در صورت هک شدن، هر فعالیتی را که کاربر روی دستگاه خود انجام می‌دهد به بیرون درز می‌کند.

ویژگی را ایمن‌تر کنید
در چند ماه گذشته، مایکروسافت برای امن‌تر کردن و استفاده آسان‌تر از Recall تمهیداتی اندیشیده است.

برخلاف اجرای قبلی، اکنون کاربران باید به صورت دستی این ویژگی را فعال کنند و از احراز هویت Windows Hello برای تأییدیه استفاده کنند. در همین زمینه، اوایل این ماه برخی از کاربران گفتند که می‌توانند Recall را از رایانه حذف کنند.

اما این شرکت در بیانیه‌ای توضیح داد که این یک باگ است و نه یک ویژگی. با این حال، به نظر می‌رسد مایکروسافت نظر خود را تغییر داده است.


در همین زمینه بخوانید:
ویژگی‌های جدید ویندوز؛ کابوس حریم خصوصی
ابزاری که قابلیت Recall ویندوز را برای کامپیوترهای پشتیبانی‌نشده قابل استفاده می‌کند


کنترل کامل
مایکروسافت گفت که در پاسخ به بازخورد کاربران و کارشناسان امنیتی، Recall اکنون به طور خودکار محتوای حساس مانند رمز عبور و شماره کارت اعتباری را فیلتر می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌هایی را که می‌خواهند از ویژگی ذخیره صفحه حذف کنند، انتخاب کنند.

 اگر کاربر بخواهد به صورت دستی آن را فعال نکند، خاموش می‌شود و هیچ تصویری از صفحه گرفته یا ذخیره نمی‌شود.

کاربران همچنین می‌توانند Recall را با استفاده از تنظیمات ویژگی اختیاری در ویندوز به طور کامل حذف کنند، بنابراین کاربران کنترل کاملی بر روی داده‌های خود دارند و همچنین می‌توانند اسکرین‌شات‌ها را حذف و موقتاً متوقف کنند.

مایکروسافت همچنین برخی از ویژگی‌های محافظت از بدافزار مانند ضد جاسوس‌افزار و ضد هک کردن و رمزگذاری را به Recall اضافه کرده است که توسط Trusted Platform Module روی دستگاه محافظت می‌شود.

مهاجمان اغلب از آسیب‌پذیری‌ها یا خطاها در اجرای پروتکل‌های احراز هویت غیر استاندارد برای حرکت جانبی سوء استفاده می‌کنند و از شناسایی برای سرقت اعتبار و دسترسی به شبکه‌ها اجتناب می‌کنند. 

مایکروسافت اعلام کرد برای جلوگیری از سرقت اطلاعات یک روش تأیید کاربر مبتنی بر ویدیو را برای بیش از 95 درصد از مشتریان خود ارائه کرده است. 
کد مطلب: 81067
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام