۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۹

هوش مصنوعی موقعیت مهندسین نرم‌افزار را در معرض خطر قرار می دهد؟

شرکت تحقیقاتی جهانی گارتنر در گزارشی اعلام کرد که هوش مصنوعی نه تنها جایگزین مهندسان نرم‌افزاری نخواهد شد که در حال توسعه مهارت‌های خود هستند، بلکه نقش‌های جدیدی را نیز برای آنها فراهم می‌کند.
هوش مصنوعی موقعیت مهندسین نرم‌افزار را در معرض خطر قرار می دهد؟

براساس گزارش‌ها و تحقیقات اخیر، بیش از 80 درصد از مهندسان نرم‌افزار برای ایمن کردن شغل خود، در بحبوحه رونق هوش مصنوعی مولد، نیاز به کسب مهارت‌های جدید دارند.
 

نقش‌های جدیدی خلق خواهد کرد


به گزارش ایتنا، شرکت تحقیقاتی جهانی گارتنر در این گزارش اعلام کرد که هوش مصنوعی نه تنها جایگزین مهندسان نرم‌افزاری نخواهد شد که در حال توسعه مهارت‌های خود هستند، بلکه نقش‌های جدیدی را نیز برای آنها فراهم می‌کند.

این امر پس از انتشار هشدارهای متعددی صورت می‌گیرد که ادعا می‌کنند هوش مصنوعی ممکن است تقاضا برای مهندسان انسانی را کاهش دهد یا حتی آنها را به طور کامل جایگزین نیروی انسانی کند. در حالی که هوش مصنوعی نقش آینده مهندسان نرم افزار را تغییر خواهد داد، تخصص و خلاقیت انسانی همیشه برای ارائه نرم‌افزار پیچیده و نوآورانه ضروری خواهد بود.

 
 

افزایش مهارت‌های تیم‌های مهندسی


این تحقیق بر اهمیت سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی و افزایش مهارت‌های تیم‌های مهندسی داده برای همگام شدن با توسعه مستمر ابزارهای هوش مصنوعی تأکید می‌کند. گارتنر 3 مرحله از تاثیر هوش مصنوعی بر توسعه نرم افزار را تشریح می‌کند: 

فاز اول، در کوتاه مدت، بهره‌وری را با بهبود گردش کار مهندسین نرم‌افزار موجود افزایش می‌دهد.

مرحله دوم این است که کارهای انجام شده توسط مهندسان نرم افزار کاملاً خودکار خواهد بود و در این مرحله بیشتر کدها به جای اینکه توسط انسان نوشته شود توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود.

 

در مرحله سوم، مهندسی هوش مصنوعی کارآمدتر خواهد شد و شرکت‌ها به دنبال استخدام مهندسان نرم‌افزار ماهر برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده‌ای برای نرم‌افزارهای پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعی خواهند بود. 

گارتنر خاطرنشان کرد که حدود ۵۶ درصد از مهندسان نرم‌افزار معتقدند که نقش هوش مصنوعی و مهندس یادگیری ماشین بیشترین تقاضا را دارد. همچنین بسیاری از آنها اعتراف کردند که فاقد مهارت لازم برای ادغام برنامه‌ها با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند.
کد مطلب: 81334
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ