۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۹

یادگیری زبان دوم کارایی مغز را افزایش می‌دهد

نتایج یک مطالعه جدید ثابت کرده است که افراد دوزبانه مغز فعال‌تر و انعطاف‌پذیرتری دارند.
یادگیری زبان دوم کارایی مغز را افزایش می‌دهد

نتایج یک مطالعه جدید ثابت کرده است که افراد دوزبانه مغز فعال‌تر و انعطاف‌پذیرتری دارند.

محققان در نشریه Communications Biology گزارش دادند که اسکن مغز نشان داد افرادی که به دو زبان صحبت می‌کنند، ارتباط بین نواحی مغزشان افزایش یافته است.

محققان خاطرنشان کردند که این ارتباط در افرادی که زبان دوم خود را در سنین جوانی آموخته‌اند قوی‌تر است.

زئوس گراسیا تابوئنکا (Zeus Gracia Tabuenca)، محقق ارشد دانشگاه مک گیل در تورنتو، می‌گوید: «نتایج به دست آمده این تحقیق نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم در دوران کودکی به ایجاد یک سازمان مغزی کارآمدتر از نظر ارتباط عملکردی کمک می‌کند.

برای این مطالعه، محققان ۱۵۱ نفر را که به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی یا هر دو زبان صحبت می‌کردند، انتخاب کردند. به شرکت کنندگان در مطالعه اسکن MRI داده شد که اتصال را در سراسر مغز آنها ردیابی می‌کرد.

به نظر می رسد یادگیری زبان دوم باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی مغز می شود – توانایی آن در ایجاد ارتباطات جدید در درون خود.

نتایج نشان داد که این تأثیر زمانی قوی‌تر بود که فردی زبان دوم خود را در سنین جوانی آموخت.

تابوئنکا در بیانیه خبری مک گیل تامید می‌کند: نتایج نشان می‌دهد که هر چه تجربه آموختن زبان دوم در سنین پایین‌تر باشد، دامنه وسیع‌تری از نواحی مغز درگیر در نوروپلاستیسیته می‌شود. به همین دلیل است که آموزش زبان دوم در سن پایین، اتصال بالاتر مخچه با قشر مغز را مشاهده می کنیم."  

به گفته محققان، این نتایج مهر تاییدی بر مطالعات قبلی است که نشان می‌دهد چگونه مناطق مغز با هم برای درک و تولید زبان همکاری می‌کنند.

به گفته محققان، چنین اتصال مغزی می‌تواند قدرت کلی مغز فرد را افزایش دهد. بنابراین، یادگیری یک زبان دوم ممکن است به دیرتر پیر شدن مغز فرد کمک کند و حتی ممکن است به بهبودی پس از آسیب مغزی کمک کند.
کد مطلب: 81345
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ