۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۱

همکاری مایکروسافت با Be My Eyes برای بهبود هوش مصنوعی دستیار نابینایان

این اولین همکاری داده‌ای Be My Eyes با مایکروسافت است، اما پیش از این نیز با گنجاندن ابزار Be My AI خود در «میز پاسخ معلولان» مایکروسافت با این شرکت شراکتی داشته است.
همکاری مایکروسافت با Be My Eyes برای بهبود هوش مصنوعی دستیار نابینایان
مایکروسافت برای بهبود دسترسی‌پذیری هوش مصنوعی خود از اپ Be My Eyes کمک خواهد گرفت. این اپ برای افراد نابینا و کم‌بینا این امکان را فراهم می‌آورد که از طریق تماس ویدئویی زنده با یک راهنمای بینا ارتباط برقرار کنند و از وی برای تشخیص‌های مبتنی بر مشاهده کمک بگیرند. در این همکاری، Be My Eyes  داده‌های ویدیویی که هویت افراد در آنها ناشناس نگه داشته شده است را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت درک بهتری از صحنه‌ها پیدا کنند.
 
به گزارش ایتنا، دیتاست‌هایی که این اپ در اختیاز مایکروسافت قرار می‌دهد دربرگیرنده اشیاء منحصر به‌فرد، نورپردازی و قاب‌بندی‌هایی است که مبتنی بر تجربه زندگی واقعی افراد نابینا و کم‌بینا هستند. هدف این است که هوش مصنوعی مایکروسافت برای افراد دارای مشکلات بینایی بیشتر مفید و کاربردی شود.
 
این شرکت‌ها می‌گویند که اطلاعات شخصی از داده‌ها حذف شده و این داده‌ها فقط برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده خواهند شد، نه برای تبلیغات یا اهداف دیگر.

 
 
این اولین همکاری داده‌ای Be My Eyes با مایکروسافت است، اما پیش از این نیز با گنجاندن ابزار Be My AI خود در «میز پاسخ معلولان» مایکروسافت با این شرکت شراکتی داشته است. همانگونه که از نام آن پیداست، ابزار Be My AI که بر پایه GPT-4 ساخته شده، به افرادی که مشکل بینایی دارند کمک می‌کند تا در استفاده از محصولات مایکروسافت مانند آفیس، ویندوز و Xbox راحت‌تر عمل کنند.
 
Be My Eyes همچنین اخیراً با هتل‌های هیلتون همکاری را به منظور تسهیل اقامت افراد نابینا و کم‌بینا را راحت‌تر کند. در این راستا، برخی کارکنان مشخص در هتل به اقامت‌کنندگان نابینا و کم‌بینا کمک می‌کنند تا کارهایی مانند تنظیم ترموستات، درست کردن قهوه و بالا و پایین بردن پرده‌های اتاقشان را انجام دهند. مشارکت قبلی این دو شرکت در سال 2023 به آموزش مدل Be My AI کمک کرد.
کد مطلب: 81363
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ