۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵

برتری‌های شیائومی ردمی 14 سی نسبت به 13c چیست؟

بازار گوشی‌های میان‌رده در سال‌های اخیر شاهد رقابت‌های فشرده‌ای بوده و برندهایی مانند شیائومی با ارائه محصولات متنوع و اقتصادی، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گوشی‌های ارزان به خود را جلب کرده‌اند. Redmi 14C به عنوان یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده از شیائومی، در مقایسه با مدل پیشین خود یعنی Redmi 13C، دارای چندین برتری مهم است. در این مقاله به برتری‌های Redmi 14C نسبت به Redmi 13C می‌پردازیم و ویژگی‌های کلیدی آن را به صورت جامع بررسی خواهیم کرد.
برتری‌های شیائومی ردمی 14 سی نسبت به 13c چیست؟
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------


بازار گوشی‌های میان‌رده در سال‌های اخیر شاهد رقابت‌های فشرده‌ای بوده و برندهایی مانند شیائومی با ارائه محصولات متنوع و اقتصادی، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گوشی‌های ارزان به خود را جلب کرده‌اند. Redmi 14C به عنوان یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده از شیائومی، در مقایسه با مدل پیشین خود یعنی Redmi 13C، دارای چندین برتری مهم است. در این مقاله به برتری‌های Redmi 14C نسبت به Redmi 13C می‌پردازیم و ویژگی‌های کلیدی آن را به صورت جامع بررسی خواهیم کرد تا شما عزیزان بتوانید خرید بهتری از دیجی‌کالا داشته باشید. قیمت گوشی ردمی ۱۴ سی که مدل امسال این اقتصادی شیائومی محسوب می‌شود، در حال حاضر حدود 8 میلیون تومان است که نسبت به نسل قبلی خود 13c اختلافی کمتر از یک میلیون تومان دارد.
 

مقایسه ردمی 14c با ردمی 13c


هر دو گوشی ردمی 14c و ردمی 13c به عنوان گوشی‌های نسبتا خوش قیمت و اقتصادی شناخته می‌شوند که البته ویژگی‌های جذابی دارند که برای کاربران بسیار مناسب هستند. اگر به دنبال گوشی سبک می‌گردید گوشی ردمی 13C با داشتن تنها ۱۹۲ گرم وزن در مقایسه با گوشی ردمی 14c که ۲۱۱ گرم وزن دارد گزینه بهتری به حساب می‌اید. البته گوشی ردمی 14c کیفیت ساخت بالاتری در مقایسه با ردمی 13c دارد. ردمی 14c قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی دارد و این درحالی است که گوشی ردمی 13c قاب پشتی پلاستیکی و فریم پلاستیکی دارد.
صفحه نمایش گوشی ردمی 14c هم در مقایسه با ردمی 13c کمی بزرگ‌تر است. صفحه نمایش ۶.۸۸ اینچی را در مقایسه با صفحه نمایش ۶.۷۴ شاهد هستیم. البته وضوح تصویر هر دو صفحه نمایش تقریبا شبیه به هم است. با این حال صفحه نمایش ردمی 13c با یک لایه محافظ گوریلا گلس محافظت می‌شود که این لایه محافظ روی ردمی 14c دیده نمی‌شود.
 

بهبود در عملکرد پردازنده و قدرت پردازش


گوشی ردمی 14c از تراشه مدیاتک مدل Helio G81 Ultra استفاده می‌کند و گوشی ردمی 13Cهم به تراشه مدیاتک مدل Helio G85 مجهز شده است. هر دو تراشه برای گوشی های اقتصادی طراحی شده‌اند و عملکرد آن ها برای فعالیت‌های روزانه و کارهای سبک بسیار مناسب است. البته که هر دو گوشی می‌توانند بازی‌های سبک را به خوبی اجرا کنند.
 

افزایش ظرفیت باتری


Redmi 14C با داشتن باتری 5160 میلی‌آمپرساعتی، یک مزیت چشم‌گیر نسبت به Redmi 13C با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی دارد. با این افزایش ظرفیت باتری، زمان بیشتری برای استفاده مداوم از گوشی خواهید داشت و چون در این مدل بهینه‌سازی‌هایی در زمینه مصرف انرژی انجام شده، گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود. هر دو گوشی از شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کنند.
دوربین‌ها
هر دو گوشی از سه دوربین پشت استفاده می‌کنند. دوربین اصلی هر دو گوشی ۵۰ مگاپیکسلی است. گوشی ردمی 13c یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و گوشی ردمی 14c هم یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی دارد. یک دوربین ۰.۰۸ مگاپیکسلی هم در پشت این گوشی‌ها دیده می‌شود. دوربین سلفی ردمی 13c از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و گوشی ردمی 14c هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارد که عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد. دوربین‌های هر دو گوشی عملکرد شگفت‌انگیزی ارائه نمی‌دهند، اما اگر نور کافی در اختیار داشته باشید، می‌توانید عکس‌های قابل قبولی با این گوشی‌ها ثبت کنید.
 

طراحی خاص‌تر و زیباتر


یکی از مزایای اصلی Redmi 14C طراحی مینیمالیستی و متعادل آن است. دوربین‌های سه‌گانه این گوشی به شکلی جذاب درون یک ماژول دایره‌ای‌شکل قرار گرفته‌اند. این طراحی باعث شده که گوشی در عین سادگی، منظم و جذاب به نظر برسد. در بخش جلویی هم، Redmi 14C از یک نمایشگر با بریدگی کوچک به شکل قطره آب برای دوربین سلفی استفاده کرده است تا با این کار ظاهر زیباتری به این گوشی بدهد.
از نظر طراحی گوشی ردمی 14c جذابیت بیشتری دارد و می‌تواند نظر کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کند.
 
گوشی شیائومی ردمی 14c
 

قیمت اقتصادی‌تر با امکانات مناسب


هر دو گوشی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. با دو گوشی اقتصادی خوش قیمت سروکار داریم که امکاناتی بسیار شبیه به هم را ارائه می‌کنند. صفحه نمایش نسبتا یکسانی دارند و از دوربین‌هایی با کیفیتی نزدیک به هم بهره می‌برند. شاید اختلاف بزرگ این دو گوشی در قسمت باتری باشد که ردمی 14c در این قسمت کمی بهتر ظاهر شده است.
هر دو گوشی حسگر تشخیص اثر انگشت هم دارند. حسگری که روی لبه گوشی قرار گرفته و سرعت و دقت بسیار خوبی دارد. هر دوی این گوشی‌ها می‌توانند با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کنند و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کنند.
 

سخن نهایی


در نهایت شاید گوشی ردمی 14c را بتوانیم گوشی بهتری نام ببریم. با این حال از انجایی که این دو گوشی بسیار به هم شبیه هستند، اگر گوشی ردمی 13c را هم خریداری کردید، چیز خاصی را از دست نداده‌اید.
کد مطلب: 81523
برچسب ها: رپورتاژ رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ