اینستاگرام ویژگی جدیدی را به کاربران خود ارائه کرده است که اجازه میدهد هنگام نشر ریلز، جلوی دسترسی فالوورها گرفته شود تا بازخورد آن در میان غیرفالوورها مشخص شود.
این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا دادههای مرتبط با تعامل، مانند تعداد بازدیدها و لایکها، را پیش از مشاهده فالوورهایشان بررسی کنند. این اطلاعات میتواند به تولیدکنندگان محتوا کمک کند تا تصمیمگیری بهتری درباره اشتراکگذاری عمومی ریلهای خود داشته باشند.
این قابلیت، که هماکنون برای برخی کاربران فعال شده و بهزودی برای تمام تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط در دسترس قرار خواهد گرفت، با هدف کمک به سازندگان محتوا برای امتحان کردن ایدههای جدید طراحی شده است. در این روند، اگر موضوع ریل به ایدهای جدید و ناآزموده مربوط باشد، فالوورهای فعلی کاربران تأثیر منفی اولیهای دریافت نخواهند کرد؛ چرا که این ریلها ابتدا به افرادی نمایش داده میشود که سازنده محتوا را دنبال نمیکنند.
آنطور که وبسایت The Verge گزارش داده است، این ویژگی به کاربران اینستاگرام امکان میدهد بدون نگرانی از موفقیت یا عدم موفقیت محتوای خود، سبکها و قالبهای جدیدی را بررسی کنند. همچنین اینستاگرام اطلاعات بیشتری در خصوص تأثیرگذاری ریلهای قبلی که بهصورت آزمایشی ارسال شدهاند، به کاربران ارائه میدهد تا آنها بتوانند براساس این دادهها تصمیم بگیرند که آیا این محتوا برای اشتراکگذاری با تمام فالوورها مناسب است یا خیر.
یکی از سخنگویان اینستاگرام در توضیح این قابلیت گفته است: «اغلب از سازندگان میشنویم که درباره ارسال پستهای زیاد برای مخاطبان خود نگران هستند یا تمایل دارند محتوای جدیدی آزمایش کنند که با موضوعات اصلی حساب کاربری آنها همخوانی ندارد. اما آنها از تأثیر منفی احتمالی بر روحیات فالوورهای خود هراس دارند. اکنون با این قابلیت، کاربران میتوانند سبک، قالب یا موضوع جدیدی را آزمایش کنند و نتایج عملکرد محتوای خود را بهدقت بررسی کنند.»
این قابلیت یکی از آخرین تلاشهای اینستاگرام برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا و تشویق آنها به خلاقیت و نوآوری است.