۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۵
توسط چند شركت بزرگ اعلام شد:

تدوین استاندارد عینک‌های اکتیو سه‌بعدی Full HD

ايتنا - در گواهینامه ارائه شده برای این فناوری جدید از هر دو روش برقراری ارتباط بلوتوث و مادون قرمز مابین عینک‌های سه‌بعدی و نمایشگرها پشتیبانی می‌شود.


شرکت‌های پاناسونیک، سامسونگ، سونی و X6D Limited در بیانه‌ای مشترک آغاز پروسه دریافت گواهینامه برای پروژه تدوین استاندارد عینک‌های اکتیو سه‌بعدی Full HD را اعلام نمودند.

به گزارش ایتنا در همکاری مشترک این چهار نام تجاری بزرگ، استاندارد تازه‌ای در جهت ساخت عینک‌های سه‌بعدی اکتیو ارائه گردیده که کاربران را در مسیر انتخاب‌های بهتر در این زمینه یاری می‌نماید.

در گواهینامه ارائه شده برای این فناوری جدید از هر دو روش برقراری ارتباط بلوتوث و مادون قرمز مابین عینک‌های سه‌بعدی و نمایشگرها پشتیبانی می‌شود.

سابقه همکاری این چهار شرکت در تدوین این استاندارد جدید به ماه آگوست سال جاری میلادی و زمانی باز می‌گردد که هر چهار برند تجاری پاناسونیک، سامسونگ، سونی و X6D Limited از قصد خود برای تدوین استاندارد جدید در زمینه فرستنده‌های RF و IR حاضر در عینک‌های سه‌بعدی اکتیو کاربران و نمایشگر های سه‌بعدی دارای این فناوری همچون تلویزیون‌های سه‌بعدی، مونیتور کامپیوتر‌های شخصی، ویدئو پروژکتورها و سینماهای خانگی سه‌بعدی پرده برداشتند.

در این مدت زمان نسبتا کوتاه ۱۲ شرکت تجاری دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از این طرح ابراز نمودند از جمله نام‌های بزرگ در این زمینه می‌توان به Hitachi، Philips، Mitsubishi، Sharp و Viewsonic اشاره کرد.

با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این سرویس در آینده نزدیک، مرکز آزمونی برای تولیدات این رده تا پایان ماه جاری میلادی برای معرفی محصولات دارای گواهینامه فناوری فوق آغاز بکار خواهد نمود.

برنامه ابتکاری عینک‌های سه‌بعدی Full HD که در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت‌های پاناسونیک، سامسونگ، سونی و X۶D Limited پایه‌گذاری شد استانداردی جدید برای فناوری سه‌بعدی Active Shutter است که راحتی در استفاده و بهبود تجربه کاربران مهمترین اهداف آن را تشکیل می‌دهند.

با گسترش و کسب مجوزهای لازم برای استاندارد نمودن فناوری عینک‌های سه‌بعدی Active Shutter زمینه مناسبی برای هماهنگی و سازگاری کلیه تولیدات سه‌بعدی حاضر در این کلاس فراهم آمده و لوگوی اختصاصی این برنامه ابتکاری نیز تضمینی در این رابطه به شمار می‌رود.

برای اطلاعات بیشتر از آدرس http://www.fullhd3dglasses.com دیدن نمائید.
 
کد مطلب: 20565
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام