۸
۰
plusresetminus
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۹
نظرسنجی جدید ایتنا

آیا به سرویس‌های مشهور ایمیل خارجی اعتماد دارید؟

ایتنا - با شرکت در نظرسنجی جدید ایتنا، نظر خود را در مورد سرویس‌های معروف ایمیل اعلام کنید.
آیا به سرویس‌های مشهور ایمیل خارجی اعتماد دارید؟


کاربران ایرانی چقدر به سرویس‌های ایمیل معروف جهانی اعتماد می‌کنند؟
این کاربران تا چه میزان از این ایمیل‌ها برای پیشبرد کارهای خود بهره می‌برند؟


به گزارش ایتنا از زمان ورود اینترنت به کشورمان، و همزمان با رشد و گسترش سرویس دهنده‌های پست الکترونیک در شبکه جهانی وب، کاربران ایرانی نیز همانند دیگر همتایان خود در دیگر نقاط جهان، به این سرویس دهنده‌ها پیوسته و از آن استفاده می‌کنند.

اما مدتی است که تلاش‌هایی جهت راه‌اندازی سرویس‌های پست الکترونیک ایرانی در داخل کشورمان شکل گرفته که عمدتا توسط دستگاه‌های دولتی به صورت رسمی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
در همین راستا، سخن از لزوم استفاده از سرویس‌های داخلی و پرهیز از استفاده از سرویس‌های معروف ایمیل خارجی هم مطرح می‌شود که گاه بخشنامه‌هایی نیز آن را جدی‌تر نشان می‌دهد.
مدیران اجرایی گاه برای تاکید بیشتر بر این الزام، سرویس‌های خارجی را غیرقابل اعتماد می‌نامند و خواهان رویگردانی تدریجی کاربران از این سرویس دهنده‌ها می‌شوند.

اما در این میان، کارشناسان ضمن تایید لزوم سرمایه‌گذاری بر توان داخلی و سرویس‌های بومی، معتقدند که هر گونه الزام و اجبار برای قطع ارتباط کاربران با سرویس‌های مشهور، نتیجه مثبتی دربرنخواهد داشت.

اکنون نظرسنجی جدید ایتنا درصدد است دیدگاه صریح و مستقیم کاربران را بدست آورد و آن را در معرض دید کارشناسان و تصمیم‌گیران قرار هد.

ایتنا با کمال احترام از شما هم دعوت می‌کند با شرکت در این نظرخواهی(در صمت چپ صفحات سایت)، به فراگیری و دقت آن کمک کنید.
 
کد مطلب: 23676
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
باشه
امیدوارم نتایج نظرسنجی باعث دلخوری کسی نشه. ولی هرچه که بود خواسته ی ملت رو مشخص میکنه و همه ملزم هستن بهش احترام بزارن
آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم این خبر طرفدارانه نوشته شده و منطبق با استانداردهای ضد انحصار طلبی و عادلانه نیست.

فکر می کنم مشتری حق دارد به سراغ هر کسی که در بازاربهتر باشد برود. بدون این اعتقاد ما هیچ وقت نمی توانیم به بازار جهانی راه پیدا کنم و نمی توانیم اقتصاد خود را رشد دهیم.

برای یک شخص اشکالی ندارد که از کسی یک گروهی حمایت کند ولی فکر می کنم برای یک رسانه این کار درستی نیست.
یوسف
feedback
به ایمیلهای خارجی خیلی بیشتر از ایمیلهای داخلی اعتماد دارم.ایمیلهای داخلی یه گواهی ssl درست و حسابی ندارند.خدماتشون هم که مشخصه چقدر مسخره تر از ایمیلهای خارجیه
س
feedback
United States
بعضی اوقات نظرات بعضی افراد تحت تاثیر شرایط مختلف و نتیجه گیری های جز به کل هست

بعضی افراد هم هستند که همیشه احساسی نظر میدن(مخصوصا مقایسه های غیر عادلانه)

بعضی از ایمیل های داخلی خصوصی هستند
در ضمن نوپا هستند بنابراین کم بودن امکاناتشون طبیعیه چون مثل خیلی از ارائه دهندگان بزرگ ایمیل در دنیا سابقه ندارن

مطمئنا اگر ارائه دهندگان ایمیل داخلی کیفیت خدمات و امکاناتشون رو افزایش بدهند مردم خود به خود ایمیل های داخلی رو قبول میکنن
امید وارم صحبت های من باعث دلخوری کسی نشه
خوشحال میشم نظرم درج بشه
feedback
مطمئنا بهتر از سرویسهای داخلی هستند این هم جای سوال داشت
pooyan
feedback
United States
همینجوریش تمام محتوای ایمیل های ما اگه از https عبور نکنه رصد میشه !!!!! حالا ایمیل ملی دیگه کاملا رو سرور داخلی و یه سازمان و یا هر شخصی که اون سرور رو هک کنه راحت محتوای ایمیل رو بدست میاره ! تازه این در صورتی که مثلا ... مستقیما نخواد هر روز تمام ایمیل های رد و بدل شده رو باز کنه !! .... الآن دلیل مخالفت ما این نیست که ریگی به کفش داریم فقط دلیلش اینه که دوست نداریم بابت هر چیزی ترس داشته باشیم بابت هر مطلبی بابت هر صحبتی بابت هر لینکی !! دوست نداریم ایمیل های خصوصیمون به نامزمون توسط یک ایرانیه دیگه به عنوان مثال خونده بشه .... میدونید ما مطمئنیم که اگه سرور ایرانی بشه حریم خصوصیی دیگر نخواهیم داشت ! سرور ایمیل ملی فقط بدرد کار دولتی میخوره همین و بس !!!!!!!!!!!
از امکانات هم که دیگه بهتره حرفی نزنم که هیچ سرویس ایمیلی از Gmail بهتر نبود !
فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
تا الان که خدا رو شکر نظرات حداکثری اعتماد داشتن به ایمیلهای خارجیه. ولی این نظرسنجی نمیتونه مبنای عمل باشه. شما فرض کنید 99 درصد مردم بگن که ما اعتماد نداریم. آیا محروم کردن اون 1 درصد با توجه به نظرات اکثریت منطقی به نظر میرسه ؟ اینطوری حقوق اون 1 درصد نقض میشه به خاطر اینکه 99 درصد از ایمیل خارجی خوششون نمیاد. مبنای عمل باید احترام به حقوق همه کاربرها باشه. هر کس نمیخواد از ایمیل خارجی استفاده کنه خوب نکنه. و به بقیه اجازه بده خودشون برای خودشون تصمیم بگیرن. باز هم خدا رو شکر که فعلا توی این نظرسنجی اکثرا به ایمیلهای خارجی اعتماد دارن وگرنه همین نظرسنجی هم ممکن بود دستاویز قرار بگیره
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جيميل يك موهبت الهي است.سلطان سرويسهاي ايميل در جهان است.سرويسهاي داخلي راه بسياري دارند تا بتوانند به گرد اين جيميل برسند.ضمنا سواي اينها با توجه به امنيتي بودن شديد جو كشور هيچ اعتمادي به حريم خصوصي در استفاده از سرويسهاي داخلي نيستو
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام