۱۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳

نظرسنجی جدید ایتنا: نظر شما در باره لغو تحریم‌های آمریکا چیست؟

ایتنا - در نظرخواهی ایتنا شرکت کنید.
نظرسنجی جدید ایتنا: نظر شما در باره لغو تحریم‌های آمریکا چیست؟


به تازگی آمریکا بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران در حوزه تکنولوژی‌های ارتباطی را لغو کرده است.


به گزارش ایتنا این موضوع در یکی از جدیدترین اظهارنظرهای مسئولین وزارت خارجه آمریکا اعلام شده است.

با توجه به اهمیت نقش فناوری اطلاعات در توسعه کشور، و مسئله سابقه‌دار تحریم در این زمینه، به نظر می‌رسد این موضوع در صورت محقق شدن بتواند بخشی از موانع موجود در دسترسی سهل و ارزان به ابزارهای ارتباطی را از میان بردارد، و راه را برای توسعه اجتماعی هموارتر نماید.

البته در این میان هستند صاحبنظران و مدیرانی که اقدام اخیر دولت آمریکا را چندان مثبت ارزیابی نمی‌کنند.

ایتنا در ادامه افکارسنجی‌های خود در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع لغو تحریم‌های ارتباطی را به نظرخواهی میان کاربران کارشناس و دست‌اندرکار این حوزه گذاشته تا بتوان تصویری عمومی از دیدگاه کاربران در این زمینه بدست آورد.

از همه صاحبنظران و کاربران دعوت می‌کنیم در این نظرسنجی شرکت کنند.
 
 
کد مطلب: 26399
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که حتی اگه آمریکا هم تحریمها رو لغو کنه ، ما از داخل خودمونو با فیلترینگ لجام گسیخته تحریم کردیم!!
feedback
تحریم برای کالاهایی هست که باید بخاطرش پول بدی فکر کن فیلتر نباشه وقتی تحریم هستیم چه فایده ولی الان با فیلتر شکن میشه خرید کرد. ولی تا وقتی دلار 3800 تومان هست فایده نداره .
IT
feedback
با سلام! اونجوری که تعدادی از مدیران و غیره این لغو تحریم رو بی اعتبار استنباط میکنند. به نظر من این برداشت تحریم بی اهمیت نیست و میتونه از نظر ارتباط و وسایل ارتباطی ایران رو در سطح خوبی برسونه تا جایی که من خبر دارم و جویای حال دانش جویان رشته ی IT شدم به گفته ی اونا مبرم ترین مشکل فعلی دیر کرد ایران در برداشتن گامی مثبت در فناوری اطلاعات و عقب موندن شرکت های ایرانی که وسایل ارتباطی رو عرضه می کنند همین دلیل نبودن قطعات مهم در داخل است که به نظر من اگر این ها به راحتی گیر بیافتند شرکت های ایران هم تا چند سال اینده خودشون رو به بازار های روز جهانی میکنند.
اما این لغو تحریم امریکا گرچه درست است که شاید بازی سیاسی باشد اما از طرفی هم برطرف کننده ی مشکلات آمریکاست، به گونه ای که بحران های ناشی از اقتصاد غرب دلیل بر نداشتن مدیریت درست در ساختار تجارت جهانی آن هاست. و از آن جایی که قرن ما قرن اطلاعات و ارتباطات است و بازار های جهان بر همین منوال مگردند این اقدام آمریکا نوعی رهایی ان ها از مرداب خودشان است و هم به سود ایران است که امیدوارم سران مملکت دست از غرور بردارن و این لغو تحریم را به فال نیک بگیرند اما همان طور که کاربر قبلی عرض کردند مشکلات داخلی بیشتر از مشکلات خارجی گریبان گیر مردم شده و تا موضوع تورم و ثبات نداشتن قیمت بر میان میاید ان را به تحریم ها ربط میدهند در حالی که این کاملاً اشتباه است در کشور فضای باز سیاسی وجود ندارد منظور آزادی بیان است و به نظر من فیلتر کردن خیلی از سایت ها جوان ها را خسته کرده فرهنگ سازی که نمی شود هیچ بلکه این فیلترینگ بیش از پیش رو به رشد است اصلاً خودمان خودمان را تحریم کرده ایم اصلاً نمیشود سایت های خارجی را باز کرد هر گونه ارتباطی با دنیای بیرون بسته است و اینترنت الآن کشوکل شده و خیلی مزخرف به نظر من کار دین نباید به اجبار باشد و پس از فرهنگ سازی و گفتمان دینی مردم خودشان باید در باز کردن سایت یا نکردن تصمیم بگیرند این فیلتر ایران بد ترین نوع فیلتر جهان است که واقعاً تاسف برانگیز است و حیف که صدای آدم به جایی هم نمیرد همه دنبال منافع شخصی خودشان هستند. امیدوارم خدا برخی سران را هدایت کند.... آمین
وحید
feedback
خوب بود گزینه تا حدی مثبت هم می گذاشتید! به نظر بنده نه کاملا خوشبینانه است (چون اونا بیشتر شرایط خودشون رو می سنجن) نه میتونه تو این شرایط بیش از این ضرری داشته باشه (تحریم هر چه کم تر بهتر!).
محمدرضا
feedback
چقدر شما سطحی نگر هستید!
چرا آمریکا ایران تحریم ها رو در زمینه ی فناور یاطلاعات برداشته ولی در زمینه ی های دیگه برنداشته؟ فکر میکنید اونا ما رو دوست دارن دلشون سوخته؟ پس چرا همه ی تحریم ها رو برنداشتن؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
هر چی را هم اونها آزاد کنند عمو فیلترچی میبنده.
محسن
feedback
این یک بازی سیاسی است به عنوان مثال چرا گوگل همه ی تحریم های خود مانند گوگل پلی و... را لغو نکرده ؟
sina
feedback
بسیار کار درستی کرده ما مردم حسابمون از ماجراجوها جداست. ما دشمن هیچ کجای عالم نیستیم. ممنون اوباما
سینا
feedback
Iran, Islamic Republic of
طمع گرگ بی ثمر نیست.
مصطفی
feedback
Iran, Islamic Republic of
بنده خیلی خوش بین نیستم چون آمریکا تا چیزی به نفع خودش نباشه انجام نمی ده و مخصوصا در مورد ایران
رضا
feedback
سلام و خسته نباشید.
دلیل این کار برای ما بصورت مستقیم قابل فهم نیست.
شرکت اپل با بهره گیری از بالاترین سیستم ارتباطی ،استفاده بهینه از نرم افزارهای جاسوسی و اتصال به اینترنت ماهواره ای در صورت لزوم ،قویترین ابزار برای ارتباط را تولید میکند.
هدف این شرکت از این کار نیز تحت نظر سیاستمداران آمریکایی میباشد.با توجه به درگیریهای سال 88 که دولت با هوشمندی سیستمهای ارتباطی را مختل کرد تا افراد جاسوس اجازه ارتباط با سایر کشورها را نداشته باشن، اینبار این شرکت با ابزار پیشرفته خود میخواهد تا عرصه جاسوسی اطلاعات را پی ریزی کرده و در موقعیت مشابه(خرداد 88)از آن استفاده کند.
با تشکر رضا(rezafor2a@gmail.com)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام