۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۳

بیش از شصت درصد کاربران ایرانی از طریق ADSL به اینترنت متصلند

ایتنا - کسب رتبه سوم اتصال از طریق GPRS است که با سهمی حدود ده درصد، نشان از اشتیاق کاربران به استفاده از این فناوری است.
بیش از شصت درصد کاربران ایرانی از طریق ADSL به اینترنت متصلند



مطابق یک نظرخواهی که برای سنجش طریقه اتصال کاربران ایرانی به اینترنت انجام شده، بیشترین تعداد کاربران اعلام کرده اند که از طریق ADSL به شبکه جهانی متصلند.

در این نظرخواهی اینترنتی که به تازگی در سایت ایتنا انجام شده، از کاربران سایت خواسته شده که یکی از انواع رایج اتصال به اینترنت را که برگزیده اند و از آن استفاده می کنند اعلام نمایند.

بیش از شصت و سه درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی اعلام کرده اند که از طریق ADSL به اینترنت وصل شده اند و بدین ترتیب بزرگ ترین سهم بازار اینترنت را از آن خود کرده اند.

اتصال از طریق وایمکس، با کسب بیش از ده درصد آراء، دومین رتبه از بازار اینترنت ایران را به خود اختصاص داده است.

از نتایچ جالب این نظرسنجی، کسب رتبه سوم اتصال از طریق GPRS است که با سهمی حدود ده درصد، نشان دهنده بازار رو به رشد این بخش است و با وجود وضعیت نه چندان مناسب سرعت اینترنت در میان اپراتورهای موبایل، نشان از اشتیاق کاربران به استفاده از این فناوری است.

همچنین بطوریکه نتایج این نظرسنجی نشان می دهد، بیش از پنج درصد کاربران ایتنا از طریق Dial-up به اینترنت متصلند که با وجود تعداد فراوان سرویس دهنده اینترنت پرسرعت، و نیر شرکت مخابرات ایران، و الزام قانونی برای گسترش اینترنت پرسرعت در کشور، تامل برانگیز است.

گفتنی است که این نظرسنجی در مقطع زمانی حدود دو ماهه پایان سال 91 و در سایت ایتنا برگزار شده و در آن ۶۸۳۲ نفر شرکت کرده اند.

 
برای مشاهده جزئیات کامل این نظرسنجی می توانید به این نشانی مراجعه کنید.
 

کد مطلب: 25637
نام شما
آدرس ايميل شما


رضا
feedback
سلام اي كاش ميشد هر فردي كه از Dial-Up وصل ميشه توضيحي كوتاهي درباره استفاده بدهد. ما در كشور بدليل عدم امكانات هست كه سراغ Dial-Up ميريم و نه چيز ديگه اي. وايمكس هم به جاي اينكه براي توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور راه اندازي بشه توسط ايرانسل و مخابرات(مبين نت) منبعي براي سود بيشتر شده و هزينه اشتراك آن دو تا سه برابر adsl هست حال آنكه از نظر فني هزينه اوليه تجهيزات مخابراتي سرويس هاي بيسيم وايكمس كه فقط يكبار پرداخت ميشه از سرويس adsl كمتر هست. ولي شيوه قيمت گذاري بلعكس هست.
mari
feedback
نه مخالفم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام