۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳

CoreCLR مایکروسافت متن‌باز شد

ایتنا - مایکروسافت کدهای مربوط به نسخه کامل CoreCLR را مبتنی بر GitHub، RyuJIT و .NET GC منتشر کرد تا این سیستم رسما متن‌باز شود.
CoreCLR مایکروسافت متن‌باز شد


شرکت مایکروسافت کدهای منبع مخصوص CoreCLR خود را منتشر کرد و توضیح داد این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که نرم‌افزارهای .NET Framework و.NET Core سال گذشته متن‌باز شدند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، شرکت مایکروسافت با این اقدام قصد دارد توسعه ابزارها و نرم‌افزارهای مربوط به ویندوز موبایل مخصوص دستگاه‌های موبایلی، رایانه‌های رومیزی و سرورها را آسان کند.

با این اتفاقات مایکروسافت دیگر از نرم‌افزارهای متن‌باز دوری نمی‌کند و منابع آگاه اعلام کردند که این شرکت در سیستم داخلی خود تلاش‌هایی را آغاز کرده است تا به موجب آن ابزارهای هسته‌ای توسعه نرم‌افزاری از جمله .NET را بیش از پیش با لینوکس و Mac OS سازگار کند.

این شرکت همچنین در دسامبر گذشته برنامه‌ریزی‌های خود را برای راه‌اندازی بنیاد .NET Core اعلام کرد و توضیح داد که در آینده تمامی اتفاقات در زمینه توسعه نرم‌افزارها در این بنیاد صورت می‌گیرد و کدهای منبع .NET نیز از این طریق به دست شرکت‌ها می‌رسد.

اما شرکت مایکروسافت هم‌اکنون کدهای مربوط به نسخه کامل CoreCLR را مبتنی بر GitHub، RyuJIT و .NET GC منتشر کرد تا این سیستم رسما متن‌باز شود.

 
 
کد مطلب: 34569
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام