۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲

نرم‌افزارهای مایکروسافت ۸۰ درصد ارزان‌تر از ابزارهای متن‌باز

ایتنا - استقرار نرم‌افزارهای مایکروسافت توانسته است علاوه بر آسانی فرآیندهای سازمانی، هزینه‌ها را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد.
نرم‌افزارهای مایکروسافت ۸۰ درصد ارزان‌تر از ابزارهای متن‌باز


با وجود اینکه همه کاربران جهانی از نرم‌افزارهای متن‌باز به عنوان ابزارهای رایگان یاد می‌کنند، ولی آیا استفاده از سیستم‌های متن‌باز برای آژانس‌های دولتی سراسر جهان صرفه مالی دارد؟


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، حامیان نرم‌افزارهای متن‌باز استفاده از این محصولات را به‌صرفه‌تر می‌دانند و آنها را کارآمدتر می‌خوانند. در مقابل،‌ دیگر افراد معتقدند که نرم‌افزارهای غیرمتن‌باز می‌توانند کارآمد باشند و با هزینه کم، قابلیت‌های بیشتری ارائه دهند.

در مجموع، یک مطالعه در کشور ایتالیا نظریه دوم را ثابت کرد و نشان داد که نرم‌افزارهای غیرمتن‌باز برای سازمان‌ها مزایای بیشتری به همراه می‌آورند. بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی شهرداری شهر پزارو در ایتالیا بیش از ۵۰۰ کارمند خود را آموزش داد تا از OpenOffice استفاده کنند. ولی این سازمان سال گذشته سرانجام تصمیم گرفت دوباره سراغ محصولات مایکروسافت برود مجموعه نرم‌افزاری Office 365 مبتنی بر فضای پردازش ابری را جایگزین OpenOffice کند.

بر اساس گزارش جدید مرکز Netics Observatory که با شهرداری پزارو و شرکت مایکروسافت همکاری می‌کند، مسؤولان این شهر با رجوع به نرم‌افزار غیرمتن‌باز مایکروسافت می‌توانند سالانه ۸۰ درصد از مجموع هزینه‌های نرم‌افزاری خود بکاهند و خدمات بهتری در اختیار بگیرند.

 

هزینه‌های نرم‌افزاری استقرار آن در بخش‌های مختلف سازمان، پشتیبانی‌های IT، هزینه اشتراک به‌ازای هر یک از کاربران و ... را شامل می‌شود و بررسی‌ها نشان داده است که استفاده از Office ۳۶۵ در شهرداری پزارو می‌تواند هزینه‌های مربوطه را نسبت به نرم‌افزار متن‌باز OpenOffice تا ۸۰ درصد پایین بیاورد.

این خبر اندکی عجیب به نظر می‌رسد. ولی بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «استفانو بروسکُلی» مدیر مرکز اطلاعات و آمار شهرداری پزارو، استقرار نرم‌افزارهای مایکروسافت توانسته است علاوه بر آسانی فرآیندهای سازمانی، هزینه‌های آنها را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد.

این مرکز اعلام کرد، تا سال ۲۰۱۱ میلادی که از مجموعه نرم‌افزاری Office استفاده می‌کرد، برای استقرار و پشتیبانی از سیستم مربوطه هزینه‌های کمتری را نسبت به مجموعه متن‌باز OpenOffice می‌پرداخت.
 
کد مطلب: 37716
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام