شاید آن شرایط خرید از نظر کاربران و فروشندگان امروز امری حیرتآور باشد چرا که امروز دیگر به لطف خدمات پیشرفته و بروز شرکتهای معتبر بازار و بالا رفتن انتظار خریداران، ارائه خدمات پس از فروش امری بدیهی و ضروری است.
اگر چه این شرکتهای پیشرو در راستای ارتقاء کیفیت خرید مشتری، هزینه و انرژی زیادی صرف کردند تا آنچه که امروز پشتیبانی و خدمات پس از فروش مینامیم به وجود بیاید اما خود بزرگترین استفاده را نیز از این سرمایهگذاری نمودند و با ارتقاء سهم بازار و گرفتن سهم رقبا باعث شدند خدمات پس از فروش به یکی از اصلیترین ملاکهای انتخاب خریدار تبدیل شود به طوری که ضعف یا عدم ارائه این خدمات میتواند تاثیر بسزایی در کاهش فروش یک محصول و جابجایی آن در شاخصهای بازار داشته باشد.