ايتنا - هر يك از شركتهاي مخابراتي بهازاي هر پيامك ارسال شده به طور ميانگين ۸۰ سنت درآمد كسب ميكنند كه اين رقم در مجموع بسيار قابل ملاحظه ميشود.
گزارش جديد منتشر شده از سوي كارشناسان مركز والاستريت ژورنال حاكي از آن است كه اگر ميزان ارسال پيامك توسط مشتركان تلفنهمراه به همين صورت ادامه پيدا كند در آينده نزديك شركتهاي مخابراتي با مشكل مواجه ميشوند.
به گزارش فارس به نقل از سينت، نتايج حاصل از يك بررسي جديد كه توسط مركز CTIA انجام شده است نشان ميدهد در نيمه دوم سال ۲۰۱۰ ميلادي يك تريليون پيامك در كشور آمريكا ارسال شده است.
اين تعداد بسيار زياد به نظر ميرسد اما در عين حال نسبت به تعداد پيامكهايي كه در نيمه نخست سال ۲۰۱۰ در آمريكا منتشر شد تنها ۸.۷ درصد رشد كرده است.
براي دو شركت مخابراتي بزرگ آمريكا موسوم به وريزون و AT&T اين جريان متفاوت به نظر ميرسد. بر اساس گزارش موجود، هر مشترك عضو شبكه مخابراتي وريزون در آمريكا طي فصل پاياني سال ۲۰۱۰ ميلادي به طور ميانگين ۲۰۶۸ پيامك ارسال كرده است. اين رقم براي فصل سوم سال گذشته ۲۱۱۰ پيامك بوده است.
اين طور كه بررسي جديد نشان داده است، هر يك از شركتهاي مخابراتي بهازاي هر پيامك ارسال شده به طور ميانگين ۸۰ سنت درآمد كسب ميكنند كه اين رقم در مجموع بسيار قابل ملاحظه ميشود.
البته بايد توجه داشت كه قابليتهاي مكملي كه براي سرويس پيامك وجود دارد كار را براي شركتهاي مخابراتي سختتر ميكند. به عنوان مثال، شركت اپل هفته گذشته با معرفي نسخه جديد سيستمعامل موبايلي خود موسوم به iOS5 قابليتي را با نام iMassage معرفي كرد و توضيح داد كه به كمك اين قابليت صاحبان دستگاههاي iPad، آيفون و iPod از اين پس ميتوانند از طريق شبكه Wi-Fi يا ۳G به يكديگر پيامك ارسال كنند.
كاربران در اين پيامكها ميتوانند متن، عكس، تصاوير ويديويي، اطلاعات مربوط به موقعيت جغرافيايي، شماره تلفن ارسال كنند.