ایتنا- رقیب جدید دو غول بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری، شرکت شوگر سی.آر.ام است.
شرکت شوگر سی.آر.ام که در بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری با شرکتهای مطرحی مثل سیلزفورس و اوراکل رقابت میکند، قصد دارد اولین سهام عمومی خود را در بورس عرضه کند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سایت businessweek، لری اوگوستین، مدیر عامل شوگر سی.آر.ام (SugarCRM) در مصاحبهای با وب سایت بلومبرگ ضمن اعلام این خبر افزود:« هدف ما از این کار این است که به یک شرکت سهامی عام تبدیل شویم.»
وی اظهار امیدواری کرده است كه عرضه اولیه سهام عمومی این شرکت به بورس در سال ۲۰۱۳ انجام شود.
شرکت شوگر سی.آر.ام که در کالیفرنیای آمریکا مستقر است، در سالهای اخیر رشد پرشتابی داشته است.
درآمدهای این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۲۳ درصد و در مقایسه با درآمدهای نه ماهه اول امسال ۵۴ درصد افزایش داشته است.
انتظار میرود این شرکت هفته آینده گزارش کاملی از وضعیت درآمدی خود در سه ماهه منتهی به سپتامبر امسال را منتشر کند.
این شرکت نرمافزارهایی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) عرضه میکند که تیمهای فروش شرکتها به کمک آن میتوانند معاملات بالقوه و واقعی را رصد کنند.
محصولات این شرکت به دو شیوه رایگان و پولی عرضه شده است.
راهکارهای رایگان شوگر سی آر ام در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری حدود ۸۰۰ هزار کاربر و راهکارهای پولی این شرکت نیز حدود ۲۰۰ هزار کاربر دارد. کاربرانی که از نرم افزارهای پولی استفاده میکنند در هر ماه بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار به این شرکت میپردازند.
در مجموع شش هزار شرکت و کسبوکار مختلف مشتری محصولات پولی شوگر سی.آر.ام هستند.
پیش از این شرکتهای وُرک دی و اسپلانک نیز كه به ترتیب راهکارهایی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت عملکرد سیستمهای آی.تی عرضه میکنند، اولین سهام عمومی خود را در بورس عرضه کرده بودند که نتایج مثبتی برای هر دو شرکت در پی داشت و به افزایش قیمت سهام آنها در بورس انجامید.