ایتنا - کمیته ویژه برای بررسی شکایت کاربران از اتمام زودهنگام و وضعیت حجم اپراتورها و نحوه محاسبه آنها، تشکیل شد.
وزیر ارتباطات از تشکیل کمیتهای ویژه برای بررسی شکایت مشترکان از اتمام زودهنگام بستههای اینترنتی و ادعای مشترکان مبنی بر حجمخوری خبر داد.
به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به شکایت کاربران از اتمام زودهنگام بستههای اینترنتی پاسخ گفت.
وی خطاب به کاربران اظهار داشت: با توجه به مطالبی که شما دوستان درمورد وضعیت حجم اینترنت اپراتورها و نحوه محاسبه آن اعلام کردید، کمیتهای ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.
وی از کاربران خواست اطلاعات دقیق از مشکلات خود را به سامانه پیگیری شکایات ١٩٥ اعلام کنند.
سالها است این اتفاق داره میفته. فقط هم اینترنت موبایل نیست. ADSL هم دچار همین وضعه. فرض کنید سرویس 128 کیلو دارید و یک فایل 10 مگی دانلود میکنید و 10 مگ از حجمتون کم میشه. حالا همین 10 مگ رو با سرعت 512 دانلود میکنید فرضا 15 مگ کم میشه! گویی سرعت هم به عنوان یک ضریب در محاسبه گنجانده شده و از کاربر علاوه بر هزینه حجم مصرفی حق السرعت هم میگیرند! بعد هم که اعتراض میکنی فورا میگن که برنامه آپدیت شده و سیستمت ویروس داره و هک شدی و فلان و فلان! در حالی که این کاربران حرفه ای هستند که به این جریان مشکوک میشنف کسانی که همه اون موارد رو هم قادرند کنترل کنند. کاربران غیر حرفه ای اصلا متوجه نیستند چه کلاهی داره سرشون میره و ماهی چند بار حجم اضافه میخرند و فکر میکنند لابد همیشه همینجوری بوده و اعتراضی ندارند. اما کاربران حرفه ای و قدیمی خوب میدونند کاسه ای زیر نیم کاسه است.
دوست و كاربر حرفه اي
شما اگر ميتوانستي حرفتون رو ثابت كنيد حتما اينكارو ميكردين اين ادعا شما فقط در حد حرف و حديثه و با يه جمله نميشه يه اپراتور را محكوم به دزدي كرد
دوست گرامي شركتهاي مخابراتي اين قد درامد دارن كه احتياجي به اين جور كارهاي كوچك نداشته باشن شما كه از تمام جزييات مربوط به محاسبات حجم مصرفي و نحوه نظارت بر ان خبر نداري چرا اين حرفو ميزنيد