توصیه یک کارشناس: از دادههای خود در اینترنت پول دربیاورید
ایتنا – یک متخصص داده میگوید کاربران نباید اطلاعات خود را به رایگان در اختیار شرکتهای اینترنتی و شبکههای اجتماعی قرار دهند.
بریتانی کایزر (Brittany Kaiser) کارمند سابق شرکت کمبریج آنالیتیکا با اشاره به نگرانی کاربران شبکههای اجتماعی نسبت به حریم خصوصی خود، میگوید افراد باید بتوانند از دادههای شخصی خود، به گونهای بهتر استفاده کنند و از آن درآمد به دست آورند.
وی که در جریان همایش بلومبرگ در سنگاپور سخن میگفت، به موضوع سوءاستفاده از دادههای شخصی افراد در شبکههای اجتماعی و وبسایتها در ماههای اخیر اشاره کرد و آن را فرصتی برای درآمدزایی دانست.
خانم کایزر که طرفدار حقوق داده است میگوید کاربران نباید اطلاعات شخصیشان را به طور رایگان در اختیار شرکتهای بزرگ قرار دهند.
وی همچنین خاطرنشان کرد که ثروت شرکتهای بزرگ اینترنتی مثل فیسبوک بر اساس دادههای شخصی کاربران استوار است. داراییهای دیجیتالی که شما هر روز تولید میکنید، به خود شما تعلق دارد و شما باید بتوانید آنها را در اختیار بگیرید و از آنها درآمد کسب کنید.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وبسایت بلومبرگ، این کارشناس با اشاره به این که پس از رسوایی فیسبوک دیگر چیزی به اسم حریم خصوصی باقی نمانده است، از کاربران خواست در برابر شبکههای اجتماعی یا دیگر شرکتهای اینترنتی که دادههای شخصی آنها را میخواهند تسلیم نشوند.
یادآور میشود کمبریج آنالیتیکا شرکتی است که باعث افشای رسواییهای اخیر فیسبوک شده است.
چندی پیش رویترز به نقل از یک منبع ناشناس گفته بود کمبریج آنالیتیکا که به اطلاعات 87 میلیون کاربر فیسبوک دسترسی داشته بود، امید داشت از این طریق 30 میلیون دلار سرمایه به دست آورد.