ایتنا - تحقیقات نشان میدهد ۵۵ درصد از شرکتهای جاافتاده، یا در زمینه قابلیتهای هوش مصنوعی سرمایهگذاری کردهاند، یا درنظر دارند تا سال ۲۰۲۰ این کار را انجام دهند.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از گیگابیت، پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۰، تجربه مشتری، از قیمت و کیفیت محصول نیز پیشی بگیرد و وجه تمایز اصلی برند قلمداد گردد.
اما یکی از چالشهای عمده که اکنون رهبران با آن روبرو هستند، انتظارات روبهرشد مشتریان است.
بنابر اظهارات خود مشتریان در مطالعهای که توسط CMO صورت گرفت، مهمترین ویژگی یک خدمت خوب برای مشتریان، عبارت است از کوتاهترین زمان ممکن در پاسخ.
پیشرفت در فناوری ابر و هوش مصنوعی، محرک اصلی این تحول بنیادین در رفتار مشتری است.
مشتری امروزی گزینههای متعدد و برخوردار از قابلیتهای دیجیتالی و هوش مصنوعی در پیش روی خود دارد و میتواند از طریق آنها و با استفاده از گپ مستقیم یا رسانههای اجتماعی، به برقراری ارتباط بپردازد.
از سوی دیگر، نحوه تعامل کسبوکارها با این مشتریان میتواند بر موفقیتشان اثرگذار باشد و در این میان، فناوری ابر توانسته است پتانسیل سرعت، نوآوری و قابلیتهای جهانی را بالفعل نماید.
خدمات مشتری برخوردار از هوش مصنوعی(همچون راهکارهای مرکز ارتباط گوگل که مبتنی بر هوش مصنوعی است)، قرار است با همکاری Mitel، خدمات مشتری را به سطح جدیدی ارتقاء دهد.
به عبارت دیگر، نحوه تعامل کسبوکارها با مشتری و مشغول کردن آنان، متحول خواهد شد.
گوگل با مهار ترکیبی از تواناییهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، عامل مجازی (Virtual Agent) را متحول ساخته است.
در واقع پاسخ به درخواستها شتاب گرفته و بهصورت خودکار انجام میشوند و مشتریان نیز میتوانند راهکارها و گزینههایی را که نیاز دارند، بهسرعت دریافت نمایند.
گفتنی است عامل مجازی با استفاده از پردازش زبان طبیعی، بهصورت بلادرنگ متوجه میشود مشتریان چه میگویند یا مینویسند و به آنها پاسخ میدهد.
در این میان، خدماتی همچون Agent Assist نیز به عامل مجازی کمک میکنند تا کار خود را دقیقتر انجام دهد و بدینترتیب، سبب ارتقای تجربه مشتری گردد.