بیشترین تخصیص بودجه در جهان به IT، نقطه اشتراک آمازون، آلفابت و والمارت
ایتنا - موفقیت بیرقیب اغلب باعث میشود که شرکتها پا را از صنعت خودشان فراتر بگذارند تا بازارهای جدید و رقبای جدید را تجربه کنند.
اولویت دادن شرکتها به سرمایهگذاری در تکنولوژی داخلی پیامی برای سرمایهگذاران، کارکنان و عموم دارد: میل آنها به نوآوری.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، موفقیت بیرقیب اغلب باعث میشود که شرکتها پا را از صنعت خودشان فراتر بگذارند تا بازارهای جدید و رقبای جدید را تجربه کنند.
آمازون یک مثال عالی آن است. دیوید لنتسمن، مدیر تحقیقات IDC در حوزه بینشها و آنالیز مشتریان ، در جریان وبینار Worldwide IT Wallet، گفت که آمازون اکنون «در حال ساخت پشتوانه اینترنت مدرن است.»
بر اساس گزارش «کیف پول IT جهانی IDC» برای حدود 4800 تا از بزرگترین بنگاههای جهان، آمازون توانسته است با صرف 13.4 میلیارد دلار در سال 2018 جایگاه خود را به عنوان جایگاه خود را به عنوان «شرکتی که بیشترین هزینه تکنولوژی تجاری را در جهان انجام داده» تثبیت کند.
- آلفابت، به عنوان شرکت مادر گوگل، با صرف حدود 12.4 میلیارد دلار در رده دوم جای دارد.
- والمارت حدود 12.4 میلیارد دلار هزینه کرد.
- مایکروسافت حدود 9.5 میلیارد دلار هزینه کرده است.
- و [گروه بانکداری] JPMorgan Chase با حدود 9.4 میلیارد دلار در رده پنجم صدرنشینان هزینهکردهای IT قرار دارد.
شرکتهایی مانند آمازون و آلفابت کسب و کارهای متعددی در صنایع مختلف دارند، ولی رشد آنها به طور بالقوه موجب شکلگیری اصطکاک و تداخل منافع میشود. IT متهورانه تقریبا همیشه در بازار سهام به موفقیت میرسد، ولی مشتریان ممکن است نیاز به اقناع بیشتری داشته باشند.
بنا بر گزارش IDC، کل هزینهکردها در سال 2018 برای کسب و کارهای بزرگ و خیلی بزرگ، یا آنهایی که 500 یا بیش از 1000 کارمند دارند، حدود 1.6 تریلیون دلار است. این هزینهکردها شامل سرمایهگذاریها در سختافزار، نرمافزار، سرویسهای IT، سرویسهای مخابراتی و کارگزینی داخلی است.
خردهفروشان در صدر هزینهکنندگان
صنایعی که بیشترین هزینهکردها را دارند عبارتند از خردهفروشی، تکنولوژی و تامین مالی.
IDC تخمین زده که از حدود 13.4 میلیارد دلاری که آمازون به IT اختصاص داده حدود 10 میلیارد دلار آن برای سختافزار است، یعنی سرورها، ذخیرهسازی و سیستمهای شبکهای به منظور «نگهداری و ایجاد قابلیتهای AWS».