۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۴

اشتباه شایع مصرف‌کنندگان داروهای کاهش وزن

ایتنا - محققان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنند که روند درمان را دست‌کم ۱۲ هفته مداوم ادامه دهند تا به سطحی از کاهش وزن برسند که تاثیر مثبتی بر سلامتشان داشته باشد.
اشتباه شایع مصرف‌کنندگان داروهای کاهش وزن

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیشتر مصرف‌کنندگان داروهای کاهش وزن جی‌ال‌پی - ۱، مانند اوزمپیک و ویگووی، حداقل دوره مصرف دارو را که ۱۲ هفته است تمام نمی‌کنند و بیش از ۳۰ درصد مصرف‌کنندگان مصرف دارو را در هفته چهارم کنار می‌گذارند.

براساس گزارش «انجمن محافظ آبی، صلیب آبی» (Blue Cross Blue Shield Association)، افراد آن‌طور که باید دستورالعمل مصرف داروهای کاهش وزن را رعایت نمی‌کنند. براساس بررسی بیمه درمانی ۱۶۹ هزار و ۲۵۰ نفر، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳، احتمال کنار گذاشتن این داروها در افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال و همچنین در افرادی که در مناطق نامناسب با سطح بهداشت پایین زندگی می‌کنند بیشتر است. 

نویسندگان این گزارش می‌گویند که برای دستیابی به موفقیت بالینی «این داروها باید به مدت کافی مصرف شود». طبق پژوهش‌های انجام‌شده، سال گذشته ۱.۷ درصد آمریکایی‌ها یکی از داروهای سماگلوتاید مانند اوزمپیک یا ویگووی را مصرف کرده‌اند. این داروها با شبیه‌سازی هورمون پپتید شبه گلوکاگون-۱(جی‌ال‌پی -۱) - هورمونی که بدن پس از خوردن غذا تولید می‌کند- باعث می‌شوند مصرف‌کنندگان سریع‌تر و همچنین مدت زمان طولانی‌تر احساس سیری کنند. 

به گزارش نیویورک‌پست، مردم مایل‌اند ۱۵ الی ۲۰ درصد وزنشان را با این داروهای تزریقی کاهش دهند، که البته حدود یک سوم مصرف‌کنندگان ۱۰ درصد وزنشان را کاهش می‌دهند. به گفته متخصصان، مصرف‌کنندگان با مشاهده اولین نتایج دارو آن را کنار می‌گذارند. 

البته نویسندگان این تحقیق خاطرنشان کردند که برخی افراد ممکن است این دارو‌ها را به‌دلیل عوارض جانبی شایع مانند تهوع، اسهال، درد معده، استفراغ و یبوست، پیش از ۶ هفته درمان کنار بگذارند. برخی افراد هم به‌دلیل هزینه بسیار این داروها از ادامه مصرف آن‌ دست می‌کشند. 

اما محققان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنند که روند درمان را دست‌کم ۱۲ هفته مداوم ادامه دهند تا به سطحی از کاهش وزن برسند که تاثیر مثبتی بر سلامتشان داشته باشد. شواهد حاکی از آن است که این داروها در کاهش وزن موثرند، البته به شرطی که به مدت کافی مصرف شوند. 
کد مطلب: 79176
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام