۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۰

شکایت دولت آمریکا از آدوبی به دلیل سخت کردن لغو اشتراک

ایتنا - هر مصرف‌کننده‌ای که برای لغو اشتراک خود به خدمات مشتریان آدوبی مراجعه کرده است، با موانع دیگری مانند قطع تماس‌ها و چت‌ها و انتقال به نماینده‌های متعدد مواجه شده است.
شکایت دولت آمریکا از آدوبی به دلیل سخت کردن لغو اشتراک
دولت ایالات‌متحده از آدوبی و دو مدیر ارشد این شرکت به اتهام فریب دادن مشتریان با پنهان کردن هزینه‌های فسخ زودهنگام و وادار کردن آنها به طی مراحل مختلف برای لغو اشتراک محصولات آدوبی شکایت کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، در شکایتی که توسط وزارت دادگستری آمریکا ارائه شد آدوبی متهم شده است که مصرف‌کنندگان را به سمت طرح اشتراک «ماهانه پولی سالانه» خود سوق می‌دهد، بدون اینکه به اندازه کافی فاش کند که لغو طرح در سال اول می‌تواند منجر به هزینه فسخ زودهنگام شود. در این شکایت همچنین ادعا شده است که افشای هزینه‌های خاتمه زودهنگام آدوبی با حروف ریز از توجه دور نگه داشته شده است و یا اینکه مصرف‌کنندگان برای یافتن آنها ناچارند ماوس را روی نمادهای کوچک ببرند.
 
ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف‌کنندگان در FTC، در بیانیه‌ای گفت: «آمریکایی‌ها از اینکه شرکت‌ها در حین ثبت‌نام اشتراک، چیزی را پنهان می‌کنند و سپس هنگام تلاش برای لغو اشتراک مانع ایجاد می‌کنند، خسته شده‌اند. FTC به کار خود برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر این اقدامات تجاری غیرقانونی ادامه خواهد داد».
 

دانا رائو، مشاور عمومی و مدیر ارشد اعتماد در شرکت آدوبی، گفت که این شرکت در دادگاه با FTC مبارزه خواهد کرد. در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این شرکت منتشر شد، رائو گفت: «خدمات اشتراک به شکلی راحت، منعطف و مقرون به صرفه تنظیم شده‌اند تا کاربران این امکان را داشته باشند که طرحی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازها، جدول زمانی و بودجه آنها مطابقت دارد. اولویت ما این است که همیشه اطمینان حاصل کنیم که مشتریان‌مان تجربه مثبتی داشته باشند. ما در مورد شرایط و ضوابط قراردادهای اشتراک خود شفاف هستیم و یک فرآیند لغو ساده داریم. در دادگاه ادعای FTC را رد خواهیم کرد».
 
FTC اعلام کرده است که پس از دریافت شکایت از مصرف‌کنندگان در سراسر کشور که گفته بودند از هزینه فسخ زودهنگام آدوبی اطلاعی نداشته‌اند، علیه آدوبی اقدام کرده است. این نهاد خاطرنشان کرده است که آدوبی علیرغم آگاهی از سردرگمی مصرف‌کنندگان به این رویه ادامه داد. بیانیه FTC می‌افزاید که هر مصرف‌کننده‌ای که برای لغو اشتراک خود به خدمات مشتریان آدوبی مراجعه کرده است، با موانع دیگری مانند قطع تماس‌ها و چت‌ها و انتقال به نماینده‌های متعدد مواجه شده است.
 
کد مطلب: 79434
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام