۰
plusresetminus
شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۰

آمازون در حال کار بر روی یک چت‌بات جدید هوش مصنوعی است

ایتنا - OpenAI برای اولین بار ChatGPT را در پایان نوامبر 2022 راه‌اندازی کرد، و گوگل بارد (که اکنون به نام جمینای شناخته می‌شود). تایتان آمازون به اندازه رقبای خود قدرتمند نیست، اگرچه این شرکت سعی کرده است با گزینه هایی مانند یک مدل کسب‌وکارمحور، موسوم به Q، به مشتریان بیشتری دست یابد.
آمازون در حال کار بر روی یک چت‌بات جدید هوش مصنوعی است
به گزارش بیزینس اینسایدر با استناد به یک سند داخلی و منابع ناشناس آشنا با این پروژه، آمازون ظاهراً در حال کار بر روی یک ربات چت جدید با نام رمز متیس (Metis) است. این مدل، به جای مدل زبان تایتان که قبلاً منتشر شده بود، از یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام الیمپوس بهره می‌برد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، آمازون قصد دارد با متیس از رویکردی به نام تولید افزوده بازیابی (RAG) استفاده کند. RAG، طبق توضیح این شرکت، «LLM را برای بازیابی اطلاعات مرتبط از منابع معتبر و از پیش‌تعیین‌شده دانش تغییر جهت می‌دهد. سازمان‌ها کنترل بیشتری بر خروجی متن تولیدشده دارند، و کاربران بینش‌هایی در مورد نحوه تولید پاسخ توسط این LLM به دست می‌آورند».
 
اساسا، RAG به سیستم‌ها امکان می‌دهد تا داده‌های خارج از اطلاعات از پیش‌بارگذاری‌شده را از منابعی مانند APIها و مخازن اسناد بازیابی کنند. این داده‌ها را می‌توان به طور جداگانه بدون نیاز به آموزش مجدد یک مدل به‌روز کرد و می‌تواند به آن اجازه دسترسی به اطلاعات به‌روز را بدهد، تا بدین طریق پاسخ‌های دقیق‌تر و واضح‌تر (در حالت ایده‌آل) ارائه شود.
 

اندی جاسی، مدیرعامل آمازون، و روهیت پراساد، دانشمند ارشد تیم AGI و معاون ارشد آن، مستقیماً روی توسعه متیس کار می‌کنند. طبق گزارش‌ها، این تیم همچنین شامل بسیاری از کارکنان کهنه‌کار هوش مصنوعی الکسا می‌شود و به نظر می‌رسد کار آنها بر روی متیس از فناوری وام گرفته شده است که برای دستیار صوتی آینده "Remarkable Alexa" توسعه داده‌اند.
 
آمازون به طور آزمایشی قصد دارد متیس را در ماه سپتامبر منتشر کند، تقریباً زمانی که این شرکت معمولاً رویداد معرفی محصول خود را برگزار می‌کند. با این حال، یکی از منابع اظهار داشت: «از نظر فنی، حدس می‌زنم این ایده کارایی خواهد داشت، اما سوال اینجاست که آیا خیلی دیر نشده است؟». OpenAI برای اولین بار ChatGPT را در پایان نوامبر 2022 راه‌اندازی کرد، و گوگل بارد (که اکنون به نام جمینای شناخته می‌شود). تایتان آمازون به اندازه رقبای خود قدرتمند نیست، اگرچه این شرکت سعی کرده است با گزینه هایی مانند یک مدل کسب‌وکارمحور، موسوم به Q، به مشتریان بیشتری دست یابد.
کد مطلب: 79580
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام